XS Facebook-onderzoek

"Afspraken worden nagekomen, heldere rapportage en concrete aanbevelingen: wat kan een klant nog meer wensen?"
Eric-Jan van der Berg, Stafmedewerker Onderzoek en Informatie RAI Vereniging

Organisaties kunnen meer halen uit het aantrekken en binden van fans op Facebook. Met de XS Facebook-onderzoekstool kun je hen heel gericht benaderen.

 

Laat jouw Facebook Fans echt meepraten

Organisaties steken veel effort en budget in het aantrekken en binden van zo veel mogelijk fans op Facebook. Met de XS Facebook-tool van Motivaction kun je hen heel gericht benaderen voor onderzoek.

 

Onderzoek onder jouw Facebook Fans

Wanneer je als organisatie een Facebook-pagina met fans heeft, beschik je eigenlijk al over een panel voor onderzoek. En omdat mensen via sociale media graag hun mening geven, is het een logische gedachte om jouw Facebook-community in te zetten voor onderzoek. Veel is mogelijk, zoals concepttesten en communicatieonderzoek. Het verrijken van onderzoeksdata met profielinformatie uit Facebook kan daar deel van uitmaken. Basis voor de XS Facebook-tool is de beproefde online onderzoeksomgeving van Motivaction. Met deze infrastructuur kunnen wij samen met jou vragenlijsten binnen jouw Facebook-community afnemen en is het mogelijk de fans te werven in een specifiek Facebook-onderzoekspanel.

 

Hoe werkt het in de praktijk?

Binnen jouw Facebook-pagina richten wij samen met jou een zogenaamde onderzoekstab in. Via deze tab kunnen vragenlijsten worden afgenomen en kan de respondent zich inschrijven voor jouw Facebook-onderzoekspanel. Informatie van Facebook-respondenten, bijvoorbeeld van welke merken iemand fan is, kan daarbij worden uitgelezen uit Facebook.

 

Wat levert het je op?

  • Je laat zien dat je echt luistert naar jouw fans door ze te betrekken bij onderzoek.
  • Je begrijpt het gedrag en de beweegreden van jouw fans beter.
  • Je kunt een nieuw product of nieuwe communicatieuiting testen onder jouw fans.
  • De tool van Motivaction biedt de mogelijkheid om met jouw fans een heel gerichte band op te bouwen en te onderhouden.
  • Haal meer uit Facebook door samen met jouw fans en Motivaction jouw onderzoeksvragen te beantwoorden.

 

 

 

Facebook Twitter LinkedIn