Magnet Employer

Ben je dringend op zoek naar nieuw talent voor jouw organisatie?

Met de juiste – op onderzoek en/of data gebaseerde - strategie hoef je niet langer te zoeken, maar zorg je ervoor dat kandidaten jouw bedrijf zelf weten te vinden. Deze worden namelijk getriggerd door wat jij als werkgever uitstraalt. Of het nu gaat om het opzetten van die strategie, het ontwikkelen van een volledige arbeidsmarktcampagne of het achterhalen wat jouw doelgroep drijft, wij kunnen je erbij helpen.

Magnet Employer als methodiek combineert de ervaring van onderzoeksbureau Motivaction en marketing-communicatie bureau Brandstof360 op het gebied van marktonderzoek en inzicht gedreven marketing. Hiermee tillen we samen met jou HR-communicatie naar een hoger niveau en wordt jouw organisatie een magneet voor talenten.

 

Magnet Employer: Van idee naar campagne

Een strategie gebaseerd op onderzoek vormt een stevige basis voor je arbeidsmarktcommunicatie. Je zet je budget doeltreffender en succesvoller in, omdat je weet:

  • Wie jouw doelgroep is en wat hun wensen en verwachtingen zijn
  • Welke kanalen je in moet zetten om die doelgroep te bereiken
  • Hoe je op effectieve wijze talent aanspreekt met jouw HR-campagne
  • Welk type medewerkers aansluit bij de bestaande bedrijfscultuur om een mismatch te voorkomen

 

De regie ligt bij jou

Om er zeker van te zijn dat je met Magnet Employer precies de inzichten krijgt die jij nodig hebt voor het opzetten of verbeteren van jouw HR-aanpak, bespreken we samen welke modules op jouw vraagstuk van toepassing zijn. Wij begeleiden het hele traject van A tot Z.

Sta je aan de start van het opzetten van jouw strategie? Dan kunnen we je helpen met het bepalen van een doelstelling, ontdekken van je doelgroep, ophalen van relevante data en in een later stadium het ontwikkelen en testen van een campagneopzet.

Heb je al voldoende data, maar kun je hulp gebruiken met de doorontwikkeling naar een passende campagne? Dat kan ook. Of misschien werk je al met een reclamebureau dat zelf concepten wil maken, maar mis je nog diepgaand inzicht in de drijfveren van jouw doelgroep.

 

Hoe werkt het?

Afhankelijk van jouw specifieke uitdaging, gaan we met een of meerdere van de volgende methoden aan de slag:

  • Kwalitatief onderzoek: we observeren bij jou op de werkvloer de processen en dynamiek, zo krijgen we een goed beeld van de organisatie.
  • Combineren van data: de bevindingen van onze observaties koppelen we aan bestaande CRM-data en het Mentality-model voor diepgaand inzicht in de drijfveren van huidige werknemers.
  • WorkProfiler: we stellen een profiel op van het beste talent en formuleren een passende communicatieaanpak.
  • Big ideas workshop: tijdens deze workshop formuleert jouw team samen met een creatieve denker en een onderzoeker meerdere campagne ideeën die aansluiten op het vastgestelde profiel.
  • Testen van campagne of andere ideeën: campagne concepten leggen we direct voor aan de doelgroep en met hun input kiezen we de beste strategie.

Wil je meer weten over Magnet Employer? Neem dan contact op met Ester Koot.

 

+31 (0)20 589 82 36

Meer informatie? Neem contact op:

Facebook Twitter LinkedIn