Waardenvisualisatie

Experience branding

In de ervaringseconomie draait het erom dat merken of organisaties een emotionele relatie aangaan met consumenten. Door in producten, diensten en communicatie relevante kernwaarden uit te dragen worden consumenten in de onderbuik aangesproken en dat maakt de relatie met uw merk en producten persoonlijk en betekenisvol.


Wat is waardenvisualisatie?

Waardenvisualisatie is de uitbeelding van persoonlijke waarden met foto’s en plaatjes. Omdat visuele informatie vaak meer directe associaties oproept dan tekstuele informatie, zijn we op zoek gegaan naar de synergie tussen tekstuele en visuele informatie over waarden. Motivaction is met Mentality al jarenlang expert op het gebied van waardenonderzoek. Deze kennis is nu in samenwerking met Mieke de Bock gekoppeld aan de visuele taal van haar stijlconsultancybureau De Bock & Dekker. Aan de hand van een gevalideerde set visuals van verschillende waarden, zoals “authentiek, innovatief, betrouwbaar of sociaal”, is het mogelijk uw kernwaarden beter in beeld te brengen in relatie tot uw doelgroep.


Hoe werkt het in de praktijk?

De set visuele waardenkaarten is inzetbaar bij zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek. In beide gevallen kunnen respondenten een merk, product of uiting op visuele wijze met waarden illustreren. Daarnaast kunt u de kernwaarden van uw organisatie laten beoordelen. Met behulp van interactieve MentalityConnector van Motivaction is met een paar muisklikken duidelijk welke doelgroepen aangesproken worden door de kernwaarden van uw organisatie of product.
 

Wat levert het op?

Waardenvisualisatie helpt onderscheidende merkwaarden te ontwikkelen die perfect aansluiten bij uw doelgroep. Of andersom: vanuit bestaande kern- of merkwaarden krijgt u beter zicht op de juiste doelgroep. De resultaten helpen om alle marketingcommunicatie tastbaar af te stemmen op de gewenste positionering en doelgroepen.

 

 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn