MotiFlex kwalitatief onderzoek: efficiënt, wendbaar en creatief

MotiFlex is onze agile manier van werken: flexibel, met korte lijnen en doorlooptijden, een slimme aanpak en efficiëntie. Soms wil je snel werken, soms wil je vooral een flexibele onderzoekspartner en soms wil je scrummen. Op het gebied van kwalitatief onderzoek hebben we drie agile oplossingen.

 

1. Pressure cooker onderzoek, flexibel omgaan met tijd: gewoon direct aan de slag gaan. In ongeveer een week voeren wij een kwalitatief onderzoek van kop tot staart voor je uit. Van respondentenselectie tot interviewen, tot een uitgebreide debrief of een topline-rapport. Dit is vooral handig wanneer je een korte time-to-market hebt en je snel antwoord wil op jouw prangende vraag. Het pretesten van jouw campagne of concept, een proefballon oplaten of een product laten proeven, het kan allemaal in korte tijd. We gaan flexibel om met timings en de wijze van terugkoppeling: alleen een mondelinge debrief direct na afloop van het onderzoek, een topline de dag na veldwerk, etcetera.

 

2. Slim en efficiënt, flexibel omgaan met middelen. Agile betekent niet alleen sneller, het is ook handig omgaan met de middelen die je hebt en lenig zijn, meebewegen. Naast klassiek kwalitatief onderzoek gebruiken wij alternatieve onderzoeksmethoden om op een handige manier jouw vraag te beantwoorden. Met als uitgangspunt flexibiliteit en efficiency.

  • Denk aan onderzoeken waarbij jouw doelgroep zich over het hele land begeeft. Wij kunnen je doelgroep snel en efficiënt interviewen met online face-to-face video interviewing: kijk mee en vraag mee.
  • Wil je ‘on the spot’ in gesprek met jouw doelgroep? Dus daar waar het gebeurt? Met onze bruikbare app kan jouw doelgroep overal, daar waar het gebeurt, uitgebreid feedback geven. Handig, bijvoorbeeld wanneer je reizigers in het openbaar vervoer wilt volgen, bezoekers van een evenement of activiteit om hun mening wilt vragen of wanneer je wilt weten hoe een burger zijn gemeente ervaart. Zo zijn er tal van voorbeelden waarin het ‘on the spot’ meekijken nuttig is.
     

 

3. Cocreëren, flexibel omgaan met mensen. Het onderzoek is afgerond, en dan? Wij haken als onderzoeker aan bij jouw multidisciplinaire team om gedurende het verdere proces – bijvoorbeeld het ontwikkelen van een propositie, campagne of concept – mee te denken, advies te geven en daar waar nodig de doelgroep nogmaals te benaderen voor vragen. Dit is geen afgebakend traject. Je zet ons in wanneer dat handig en nodig is.

 

Klik hier voor meer informatie over kwalitatief onderzoek. 
 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn