Toegankelijkheid

Anna Newen

HR-onderzoeksadviseur
"Binnen beginnen is buiten winnen!"

Anna Newen

HR-onderzoeksadviseur

"Binnen beginnen is buiten winnen!"

Arbeidsmarkt

WorkProfiler

Branding en communicatie

Mentality


Doelgroepsegmentatie


Neuro

Mijn expertise en hart liggen bij HR- en arbeidsmarktonderzoek. Sinds de oprichting van het HR-expertiseteam Sparkey mag ik mij elke dag bezighouden met vraagstukken over employer branding, de employee value proposition (EVP), employee experience, medewerkersbetrokkenheid, verzuim en meer interessante onderwerpen. Het liefst pas ik daarbij ons WorkProfiler-model toe, om organisaties en hun medewerkers nog beter te begrijpen en onderzoeksresultaten nog beter te kunnen interpreteren. 

Ik doe voornamelijk kwantitatief onderzoek, maar verdiep me steeds meer in kwalitatief onderzoek. Juist de combinatie vind ik zo krachtig en, niettemin, ontzettend leuk!

In 2015 verhuisde ik naar Amsterdam om hier mijn master Mediapsychologie aan de Vrije Universiteit te volgen. Sindsdien ben ik verknocht aan deze mooie stad. In 2017 leidde mijn pad me naar Motivaction, waar ik begon als onderzoeker bij het team Commerciële dienstverlening. Al snel merkte ik dat mijn hart sneller gaat kloppen van arbeidsmarktonderzoek. Bij de oprichting van Sparkey ging ik dan ook vooraan staan: hier wilde ik deel van uitmaken. Inmiddels ben ik HR research manager voor kwantitatief onderzoek. Maar ook ben ik steeds vaker als interviewer in te zetten.

Bijdragen van
Anna Newen
Houding werkgever van invloed op ouderschapsverlof
Werkenden zien de toekomst weer wat rooskleuriger
The trend is your friend: volg ontwikkelingen op de arbeidsmarkt met de Sparkey HR trendmonitor
Werkplek van de toekomst
Wat wordt de werkplek van de toekomst?
burn-out bij werknemers
Zo voorkom je als werkgever uitval door burn-out bij werknemers
Energietransitie in Nederland
Schreeuw het van de daken: de energietransitie gaat over mensen!
Klimaatakkoord: en nu?
Het Klimaatakkoord: een goed begin, nu nog waarmaken
Tegenstanders in de energietransitie
Hoe gaan Nederlanders om met de energietransitie?

Actualiteiten

Nederland bezuinigt op boodschappen, voorkeur voor huismerken en goedkope basisproducten neemt toe

Els van der Velden
29 december 2022

Nederlanders eten seizoensbewust en klassiek, stamppot favoriet

Ruurd Hielkema
29 december 2022

Maak kennis met onze nieuwe collega's!

Damiano Pieters
28 december 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved