Organisatiestructuur

Motivaction is het grootste onafhankelijke insights- en marktonderzoekbureau van Nederland. Het bedrijf heet voluit Motivaction International B.V. en is onderdeel van de holdingmaatschappij MIH. Pieter Paul Verheggen (Algemeen Directeur Motivaction) en Karel Slootman (Commercieel Directeur Motivaction) vormen gezamenlijk de directie en zijn medeaandeelhouders van deze holding. Naast hun managementtaken zijn zij nog dagelijks actief als adviseur / onderzoeker. Het Management Team van Motivaction bestaat, naast de beide directieleden uit Damiano Pieters (HRM), Chantal Hexspoor (Finance en tevens CFO van MIH) en Erwin Nieuweweme (IT en digitale innovatie).

Motivaction werkt met gespecialiseerde teams: vier sectorspecifieke teams, een HR-/arbeidsmarkt team, twee data georiënteerde teams en een team voor respondenten selectie:

  • Consumenten Producten - dit team richt zich op onderzoek en advies voor de volgende sectoren: FMCG, Retail, Durables en Automotive.
  • Commerciële Dienstverlening - dit team richt zich op onderzoek en advies voor de sectoren financiële dienstverlening (banken, verzekeraars en pensioen), energie en industrie
  • Media, Telecom, Cultuur en Vrije tijd - dit team richt zich op onderzoek en advies voor (digitale) mediabedrijven en uitgevers, telecom- en technologiebedrijven, de culturele sector en de vrijetijdssector (reizen/vervoer, sport, gaming).
  • Maatschappij - dit team richt zich op onderzoek en advies voor nationale, regionale en lokale overheden, politieke partijen, zelfstandige bestuursorganisaties, not-for-profitorganisaties, etnomarketing en de sectoren onderwijs en zorg.
  • Sparkey - dit team richt zich op alle arbeidsmarkt- en HR-gerelateerde vraagstukken en gebruikt insights om werkgevers over employer branding, medewerkersmotivatie en eigenaarschap te adviseren.
  • Data consultancy voor het snel en efficiënt uitvoeren van veldwerk, waarbij gebruik wordt gemaakt van StemPunt, het eigen onderzoekspanel van Motivaction waarin ruim 65.000 panel leden beschikbaar zijn om hun mening te geven. In dit team wordt gebruik gemaakt van de specifiek voor (markt-)onderzoek ontwikkelde XS-onderzoekssoftware™ die ook als zelfstandig merk aan de markt wordt aangeboden.
  • Data analytics voor het analyseren van beschikbare gedragsdata (zoals sales gegevens of social media data) en het verrijken van klant specifieke databases.
  • M-Select: is gespecialiseerd in het leveren van alle faciliteiten die nodig zijn voor kwalitatief onderzoek en het selecteren van respondenten in het bijzonder.

Uit de bovengenoemde teams wordt er voor ieder vraagstuk een projectteam samengesteld waarin de juiste kennis, ervaring en expertise worden gebundeld met als doel het vereiste resultaat snel én optimaal te behalen. Alle teams maken desgewenst gebruik van het door Motivaction ontwikkelde op waarden gebaseerde Mentality-segmentatieonderzoek™ voor de Nederlandse markt en het Glocalities-model™ voor landen buiten Nederland (inmiddels beschikken wij over data van ruim 30 landen.

 

Facebook Twitter LinkedIn