Mentality-segmentatie: wat drijft jouw doelgroep?

Het Mentality-model is een unieke segmentatietool waarmee organisaties doelgroepen gerichter kunnen definiëren en beter kunnen begrijpen. Het model onderscheidt de Nederlandse samenleving in acht sociale milieus, die zijn samengesteld op basis van persoonlijke opvattingen en waarden. Er wordt met deze onderzoeksmethode verder gekeken dan demografische gegevens: je krijgt diepgaand inzicht in de drijfveren van jouw doelgroepen, in het ontstaan van trends en in welke bredere context je deze moet plaatsen. Hiermee beschik je over zeer effectieve input voor marketing- en communicatiestrategieën. Klik op het model voor meer achtergrondinformatie over Mentality en de acht sociale milieus.


basismodel mentality.png


 

Wil je weten tot welk Mentality-milieu je behoort? Doe dan nu de Mentality-test!

 

    Mentality.jpg

 

Wat levert het inzetten van Mentality je op?

 

Directe benefits:

  • Diepgaand inzicht in groepen consumenten/burgers
  • Snel resultaat (kwantitatief maar zonder veldwerk)
  • Scherpe concurrentieanalyses
  • Input voor communicatie en tone of voice

 

Benefits op langere termijn:

  • Zicht op trends en relatie met maatschappelijke context
  • Coherentie in strategische beslissingen ten aanzien van positionering, marketing(communicatie) en effectevaluatie
  • Databaseverrijkingsmogelijkheden
  • Koppeling met mediagebruik, retail, consumptiegedrag
  • Koppeling met postcodegebieden


Download voor meer informatie de brochure:

 

refresh

 

 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn