Communication Analytics - Effectmeting Media

"We wilden een 360-graden inzicht in de effectiviteit van onze online en offline marketing inzet om het maximale rendement uit ons budget te halen. Met Communication Analytics krijgen we niet alleen deze inzichten op korte termijn, maar is het ook mogelijk dit direct te vertalen naar concrete verbeteringen.” 
Sacha Pepermans , Marketing Intelligence KIA

Krijg inzicht in de ROI van uw communicatie-inzet en behaal 30 tot 40% meer rendement!

Na de vraag “wat is de meest ideale mediamix in termen van sales, conversie, web- en winkelbezoekers?” blijft het vaak stil. Maar nu niet meer! Samen met Communication Analytics BV, een zusteronderneming van Validators, heeft Motivaction Communication Analytics ontwikkeld. Dit is een effectmeetmethode die de relatie tussen het mediabereik, de campagnes, de kwaliteit van de creatie, het effect op web- en winkelbezoek, de conversie en de verkoop glashelder in kaart brengt.

 

Het vernieuwende van Communication Analytics is dat wij het effect meten naar rato van mediabereik (bruto contacten per duizend). Met ons eigen softwareplatform (ORCA) zijn wij in staat alle bestaande data uit verschillende bronnen met elkaar te verbinden. 

 

Hoe werkt Communication Analytics in de praktijk?

Communication Analytics analyseert de effectiviteit van campagnes door de al beschikbare informatie, zoals webverkeer (Google Analytics, Omniture-data), salesdata (product, kanaal), brand performance, communicatie-impact en media-uitzendschema’s met elkaar te verbinden via het online platform ORCA. Door de algoritmes wordt elke media-uiting gewogen naar het aandeel in het webverkeer, de conversie en verkoop. Communication Analytics geeft daardoor inzicht in:

 

  • Het aantal campagnebezoekers (dat deel van de bezoekers dat door de campagne actie hebben ondernomen)
  • De netto kosten per campagnebezoeker (kosten per week, zender, programma en tijdstip)
  • Inzicht in de synergie tussen de mediumtypen zowel online als offline media
  • Waste van de media-inzet (welk deel van het mediabudget is inefficiënt ingezet)
  • Input voor de meest optimale mediamix (Flight x)
  • Effect van de kwaliteit van de creatie en propositie op traffic website, winkel, conversie en sales 

 

Wat levert Communication Analytics u op?

Door het aanleveren van bestaande data, kunnen wij met Communication Analytics antwoord geven op vragen als:

  • Moet ik bursten of drippen om zo veel mogelijk bezoekers naar mijn website te krijgen?
  • Is het effectiever om ‘s middags of ‘s avonds mijn tv-commercials uit te zenden? Betreffen het dan nieuwe of oude bezoekers?
  • Wat is de meest ideale verhouding BTL en ATL?
  • Welk mediumtype levert voor mij de meeste sales op?
  • Als ik weet dat een potentiële klant 3 keer mijn website bezoekt alvorens een bestelling te plaatsen, welke mediamix zorgt er dan voor dat personen tenminste 3 keer de website bezoeken?
  • Welke mediamix zorgt voor een stijging van mijn merkbekendheid en -preference?
  • Welk deel van de media-inzet kan ik realloceren, c.q. besparen met behulp van de waste analyse?
  • Last but not least: hoe moet mijn volgende flight er idealiter eruit zien (Flight X)

 

Dit alles om de ROI van media-inzet te verhogen.

 

Facebook Twitter LinkedIn