Mediarapport Mentality: het mediagebruik van jouw doelgroep

“Ik heb met Motivaction een prettige werkrelatie: ze zijn scherp, flexibel en onafhankelijk
Oskar van Son, Altermedia bv

Het bereiken van de consument in een veranderend medialandschap

De tijd dat heel Nederland aan de buis gekluisterd is bij kijkcijferkanonnen als Mies Bouwman en Jos Brink ligt al weer ver achter ons. Het aantal mediakanalen dat mensen gebruiken is door de komst van commerciële televisie, internet en mobiele telefonie verveelvoudigd. Het medialandschap versplintert daardoor. Daarnaast wordt niet-lineair tv-kijken steeds populairder. Het bezorgen van een boodschap bij de consument vraagt om meer creativiteit en maatwerk bij het bepalen van de juiste mediamix. Met welke kanalen bereiken we vandaag de dag de geïndividualiseerde consument?


Inzicht in mediagebruik van jouw doelgroepen met het Mediarapport Mentality

Met het Mediarapport Mentality geven we gedetailleerd inzicht in de kanalen die verschillende segmenten consumenten (Mentality-milieus) gebruiken. Aan bod komen onder meer televisie- en radiozenders, soorten programma’s, bekende Nederlanders, printmedia (dag-, week- en maandbladen) en internet. Het is mogelijk aanvullend inzicht te krijgen in mobiele telefonie, social media, outdoor-locaties, hobby’s, interesses en reclamemiddelen.

 

Hoe werkt het in de praktijk?

Standaard is elk jaar een nieuw mediarapport beschikbaar bestaande uit tabellen en een beeldrijk PowerPoint-document. Het gebruik van de media wordt per Mentality-milieu inzichtelijk gemaakt, zodat duidelijk is met welke media je welke milieus het meest kansrijk en efficiënt kunt bereiken.

Maatwerk is ook mogelijk, zoals het inzichtelijk maken van meerjarentrends in mediagebruik, het koppelen van merk- en productgebruik en het dieper analyseren van bepaalde titels/zenders/sites aan de hand van bijvoorbeeld maatschappelijke onderstromen.

 

Wat levert het op?

Met het Mediarapport Mentality kunnen marketeers, mediastrategen, creatieven en planners de boodschap van adverteerders of andere afzenders effectiever onder de aandacht van de consument brengen. Je bent in staat de kanalen te kiezen die het best aansluiten bij de meest kansrijke doelgroepen en de minste ‘waste’ veroorzaken.

 

 

Facebook Twitter LinkedIn