StemPunt

U wilt als organisatie optimaal presteren, ook in de toekomst. Daarvoor wilt u weten wat het gedrag en de drijfveren zijn van uw doelgroepen. StemPunt biedt u een snelle en continue toegang tot voor u relevante bevolkingssegmenten, en een breed scala aan leefstijl- en profielgegevens. Panelleden hebben online via pc, tablet of smartphone, toegang tot onderzoeken. U beschikt over betrouwbare data, waarmee u de impact van uw organisatie en beleid vergroot.


Wat is het StemPunt-panel?

Het StemPunt-panel is het ISO 26362-gecertificeerde online onderzoekspanel van Motivaction. Het panel is opgericht in 2002 en bestaat uit ruim 65.000 actieve panelleden (peildatum: april 2016). Deze groep betrokken panelleden wordt per e-mail door ons benaderd voor onderzoek. We zetten het panel in voor representatief onderzoek onder de Nederlandse bevolking van 15 t/m 80 jaar. Daarnaast trekken we steekproeven voor onderzoek onder een breed scala aan doelgroepen, zoals etnische en zakelijke.


Hoe stellen we doelgerichte steekproeven samen?

We trekken steekproeven met behulp van propensitysampling, een statistische techniek die het onder meer mogelijk maakt voor zelfselectie te corrigeren. Deze steekproeven uit het StemPunt-panel matchen we met de Gouden Standaard en met dieperliggende referentiegegevens op basis van Mentality™, het unieke waarden- en leefstijlonderzoek van Motivaction. Deze schriftelijke – dus offline – Mentality™-meting wordt tweejaarlijks gehouden onder 1250 Nederlanders.
 

Gespecialiseerde panels

Wij weten al veel van onze panelleden. Hierdoor kunnen wij voor onderzoek panels samenstellen met specifieke doelgroepen. Meer informatie vindt u hier of in het panelboek.
 

Hoe beheren we het panel?

Motivaction besteedt grote zorg aan een kwalitatief hoogwaardige samenstelling van het panel. De basis van het panel bestaat uit online geworven panelleden. Om hierbij selectiviteit te voorkomen maken we gebruik van diverse online wervingsbronnen. Daarnaast werven we panelleden ’offline’, bijvoorbeeld via onderzoek waarvoor we respondenten per brief, radio, televisie, kranten en tijdschriften benaderen. Moeilijker bereikbare doelgroepen voor (online) onderzoek benaderen we via specialistische panelleveranciers. Motivaction doet regelmatig onderzoek naar zelfselectie en benaderingsmethoden en corrigeert de panelopbouw op basis hiervan.


Wat levert StemPunt-onderzoek op?

• Betrouwbare en valide data die representatief zijn voor specifieke doelgroepen.
• Diepgaand inzicht in gedrag, motivaties en behoeftes van mensen.
• Onderzoeksresultaten verrijkt met Mentality-profiel, sociodemografische info en eerdere onderzoeksresultaten.

 
 
 
Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn