De ontplooier wil verder komen en dingen doen die betekenisvol zijn. Ze is ondernemend, creatief en innovatief en op zoek naar plezier in het werk. En eigenlijk geeft vrijwel alles in haar onderneming haar ook plezier. Ze heeft passie voor haar vak en houdt van uitdagingen. Stilstand vindt ze achteruitgang. Haar blik is op de toekomst gericht en ze gaat in alle opzichten met haar tijd en de markt mee. Ze is altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. De ontplooier is een echt mensenmens. Het succes van haar inspanningen ziet ze als resultaat van de gezamenlijke inspanning.
In haar onderneming is zij de processor, de spin in het web die processen in de gaten houdt. Ze is degene die in momenten van chaos orde aanbrengt en inspringt wanneer ze dit nodig acht. Door haar toekomstgerichte blik heeft ze het pad voor haar onderneming al uitgestippeld. Door haar optimistische houding voorziet ze succes en groei.
Belangrijke beslissingen neemt de ontplooier niet alleen. Hoewel zij degene is die de knopen doorhakt, raadpleegt ze haar medewerkers. Want belangrijke beslissingen gaan niet over haar alleen, maar over iedereen. Wanneer ze het gevoel heeft dat een besluit buiten haar expertise valt, schakelt ze een adviseur in.
Ontplooiers zijn optimistisch en toekomstgericht. Ze denken eerder in kansen dan bedreigingen. Ook als verwachtingen toch niet blijken uit te komen, blijven ze optimistisch over de toekomst. Voor de komende tijd staan alle lichten op groen: de groei van de zowel werkgelegenheid als de investeringen binnen het MKB komen voor een groot deel afhankelijk van de ontplooiers.
Kernwoorden
Creatief, enthousiast, blik op de toekomst, vernieuwend, plezier in het werk, blijven dichtbij hun leest, op zoek naar uitdagingen en persoonlijke groei.
Leeftijd, opleiding, geslacht
Relatief hoog opgeleid, vaak samenwerken met netwerk van professionals, één op de drie ontplooiers is vrouw.
Bedrijfsvorm
Ruim de helft is eenmanszaak, relatief veel bv’s.
Mediagebruik
Staan open voor reclame via radio en tv, maar worden het liefst online benaderd.
Bekijk de andere BusinessLocus-segmenten:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |