Toegankelijkheid

Skip to main content

e-Safari: rijke en diepgaande inzichten via een tijdelijke online community

"What people say, what people do, and what they say they do are entirely different things"

- Margaret Mead

 

Kruip via online onderzoek in de huid van consumenten

Soms zou je als marketeer een vlieg op de muur willen zijn bij consumenten thuis om te zien wat hun gewoontes zijn en hoe zij met bepaalde producten en diensten omgaan. Of je zou ze gedurende een bepaalde periode willen volgen.

 

In touch met de doelgroep via een e-Safari

Met kwalitatief online onderzoek is het mogelijk consumenten in hun eigen omgeving te observeren, zonder dat zij zich geremd voelen door een onderzoeker. Met e-safari’s ben je in staat om:

  • De customer journey in kaart te brengen
  • Insights te verzamelen over jouw doelgroep
  • Concepten te testen en te ontwikkelen
  • In co-creation met de doelgroep producten, diensten en/of communicatieconcepten te ontwikkelen
  • Producten of diensten te testen over een langere termijn

 

Hoe werkt het in de praktijk?

Een vooraf geselecteerde groep respondenten krijgt online opdrachten die zij - in en out of home - mobiel en op een desktop kunnen uitvoeren. De opdrachten zijn individueel maar we kunnen deelnemers ook met elkaar laten discussiëren of op elkaars ideeën laten reageren. Daarnaast passen wij verschillende projectieve en associatieve technieken toe en onderzoekers én respondenten hebben de mogelijkheid om foto’s en video’s bij de vragen en antwoorden toe te voegen. De duur van het project en de opzet van de opdrachten stemmen wij volledig af op jouw vraagstuk.

 

Wij maken gebruik van een online omgeving waarin elke respondent een eigen pagina heeft. Daarnaast is er een dashboard voor de onderzoeker, waarin ook jij als opdrachtgever mee kunt kijken. Je volgt dan gedurende het project live welke antwoorden respondenten geven en welke filmpjes en foto’s zij uploaden. Het veldwerk wordt gemodereerd door kwalitatieve onderzoekers. Wij houden de deelnemers actief en betrokken, en stellen aanvullende vragen ter verdieping.

 

Wat levert online onderzoek je op?

  • Consumenten rapporteren hun gedrag op het moment dat het speelt en zijn dus niet afhankelijk van het geheugen. Je beschikt over verrassende nieuwe inzichten in al dan niet onbewuste gedragingen.
  • Een visueel ingestoken rapportage met praktisch inzetbare adviezen voor jouw organisatie.

 


Vragen?
Henriët Hensen

Email
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 89


Gerelateerde artikelen
Communication Analytics

Communication Analytics - Effectmeting Media

Lex van Meurs
23 september 2014
Omnibusonderzoek - snel gericht antwoord op onderzoeksvragen - intro

Omnibusonderzoek: gericht antwoord op dringende onderzoeksvragen

Jeroen Bruin
28 mei 2015

Gespecialiseerde panels

Maaike Zijderveld
17 augustus 2016
Big data onderzoek

Big data: verrijk je database

Seth Schaafsma
14 april 2015
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency