Mediarapport Mentality: het mediagebruik van jouw doelgroep
Een serie kijken op Netflix, je favoriete influencer volgen op YouTube en op de hoogte blijven van politieke ontwikkelingen door een podcast. Hoewel traditionele media nog steeds populair zijn, zoeken Nederlanders steeds meer alternatieve kanalen voor informatie en entertainment. Het medialandschap versplintert.
Hoe zorg je er in dit veranderende landschap voor dat jouw boodschap de juiste doelgroep bereikt? Met welke kanalen bereik je vandaag de dag nog de Nederlandse consument?
Mediarapport Mentality
Met het Mediarapport Mentality geeft Motivaction door middel van overzichtelijke tabellen een gedetailleerd inzicht in de kanalen die consumenten in de verschillende segmenten gebruiken. Er is gekeken naar onder andere televisie- en radiozenders, soorten programma’s, kranten en tijdschriften, sociale media, (online) influencers en internetgebruik.
Je ontvangt het mediarapport in de vorm van een visuele presentatie die de trends en ontwikkelingen voor alle Nederlanders laat zien, en daarnaast uitgebreid het mediagebruik per Mentality-milieu weergeeft. Zo is duidelijk met welke media je welke milieus het meest kansrijk en efficiënt kunt gebruiken.
Maatwerk is ook mogelijk, zoals het inzichtelijk maken van meerjarentrends in mediagebruik, het koppelen van merk- en productgebruik en het dieper analyseren van bepaalde titels, zenders of sites aan de hand van bijvoorbeeld maatschappelijke onderstromen.
Bereik jouw doelgroep
Met het Mediarapport Mentality kun jij jouw boodschap, of die van opdrachtgevers, effectief onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Je bent ermee in staat om de kanalen te kiezen die het best aansluiten bij de meest kansrijke doelgroep, waardoor je minder ‘waste’ veroorzaakt.
Email
Functie
Principal Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 112 909 67
Email
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 89