Segmentatie verhoogt uw effectiviteit: Mentality

Het Mentality-model is een unieke segmentatietool waarmee organisaties doelgroepen gerichter kunnen definiëren en beter kunnen begrijpen.

Het model onderscheidt de Nederlandse samenleving in acht sociale milieus, die zijn samengesteld op basis van persoonlijke opvattingen en waarden. Er wordt met deze onderzoeksmethode verder gekeken dan demografische gegevens: u krijgt diepgaand inzicht in de drijfveren van uw doelgroep, in het ontstaan van trends en in welke bredere context u deze moet plaatsen. Hiermee beschikt u over zeer effectieve input voor marketing- en communicatiestrategieën.

 

 

Basismodel.png

 

(klik op de afbeelding voor een groot formaat)

Wilt u weten u weten tot welk Mentality-milieu u behoort? Doe dan nu de Mentality-test!

 

            Mentality.jpg

 

Wat levert het inzetten van Mentality u op?

 

Directe benefits:

  • Diepgaand inzicht in groepen consumenten/burgers
  • Snel resultaat (kwantitatief maar zonder veldwerk)
  • Scherpe concurrentieanalyses
  • Input voor communicatie en tone of voice

 

Benefits op langere termijn:

  • Zicht op trends en relatie met maatschappelijke context
  • Coherentie in strategische beslissingen ten aanzien van positionering, marketing(communicatie) en effectevaluatie
  • Databaseverrijkingsmogelijkheden
  • Koppeling met mediagebruik, retail, consumptiegedrag
  • Koppeling met postcodegebieden

 

Download voor meer informatie de brochure:

 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn