Toegankelijkheid

Skip to main content

Mentality-event: Krijg grip op jouw doelgroep en de veranderende samenleving

18 september 2023

Recent Mentality-onderzoek laat zien dat efficiëntie en gemak zijn genormaliseerd. Geld terugbetalen via Tikkie, maaltijdboxen van HelloFresh, fietsabonnementen van Swapfiets of voorgesneden boontjes in de supermarkt. Gemak is het nieuwe normaal. Motivaction volgt op de voet hoe de samenleving zich ontwikkelt en wat voor impact dat heeft op ons denken en ons gedrag. 

De ontwikkelingen in de samenleving brengen veranderingen in ons waarden- en normenpatroon en de eisen die Nederlanders stellen aan organisaties en in de omgang met elkaar. Hoe kijken burgers en consumenten naar het belang van duurzaamheid? Wat zijn hun meningen over andersdenkenden en het ‘woke’ gedachtengoed? Hoeveel vertrouwen hebben zij in de wetenschap? Welke visie hebben burgers op de overheid en wat is hun perceptie op gender en relaties? Wat is de actuele houding ten opzichte van vluchtelingen?  

Dit heeft allemaal impact op jouw organisatie. Ontdek meer over de veranderingen en hoe je als organisatie daarop inspeelt. Dinsdag 31 oktober delen wij de laatste inzichten van de ontwikkelingen van de samenleving en de recente update van ons Mentality-model.  

Krijg grip op jouw doelgroep. Begrijp hun drijfveren van gedrag. 

 

Programma 31 oktober

Wees welkom bij Motivaction in Amsterdam tussen 15:00 en 18:00 waar sprekers jou meenemen in de veranderende samenleving en de nieuwste inzichten. Zie hier een overzicht van het programma:

14:30 – 15:00 Inloop

15:00 – 15:15 Welkom

15:15 – 15:45 Pieter Paul Verheggen (Algemeen Directeur Motivaction) over efficiëntie, gemak en andere sociale trends

15:45 – 16:00 Pauze

16:00 – 16:30 In gesprek met Sander Metaal (Hoofd Waarden en Normen onderzoek) over de nieuwste Mentality-inzichten

16:30 – 17:00 Waardenprofielen in de praktijk – Hoe gebruik je Mentality?

17:00 – 18:00 Afsluiting en borrel

Praktische informatie

Datum: dinsdag 31 oktober

Tijd: 15:00 - 18:00

Locatie: Motivaction, Marnixkade 109F in Amsterdam

Deelname is gratis. Het betreft een fysiek event en er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

 

Het is niet meer mogelijk om je voor dit event aan te melden. Houd onze website in de gaten voor een volgend event. 

Gerelateerde artikelen

Generatie Z en (merk)kleding: kiezen ze voor Primark, of voor Prada?

Ester Koot
30 maart 2020

Parkeernormen en het waardenprofiel van de wijk

André Kamphuis
11 maart 2021

Persuasion tactics - effectief communiceren is een kunst

Sander Kluiters
08 februari 2018

Zo komen Nederlandse millennials de kerstdagen door

Jeroen Senster
12 december 2018
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency