De kracht van harde data en zachte mensenkennis
Motivaction en Amsterdam Data Collective, ADC, slaan de handen ineen met een partnership. Motivaction is een toonaangevend marktonderzoeksbureau en bekend van het op waarden en drijfveren gebaseerde segmentatiemodel Mentality. ADC specialiseert zich in data science en AI in sectoren als de financiële industrie, publieke sector en gezondheidszorg. Met dit partnership doorbreken zij de barrières tussen marktonderzoek en data science in multidisciplinaire teams om de beste en meest bruikbare inzichten voor organisaties te leveren.
Beide partijen zijn dagelijks met data bezig. ADC met data van klanten, Motivaction met marktonderzoek: data vanuit vragenlijsten en gesprekken met respondenten. De verbinding tussen data, AI en marktonderzoek is in veel organisaties nog nauwelijks aan de orde. Door een brug te slaan tussen deze vakgebieden zetten Motivaction en ADC hun data om in businesswaarde voor hun klanten.
“Wij zijn thuis in de analyse en vertaling van survey data naar oplossingen voor klanten. Daarom zullen de ervaring en kennis van ADC op het gebied van data science en data engineering een waardevolle aanvulling zijn in combinatie met onze expertises.” - Karel Slootman, commercieel directeur Motivaction.
Wat brengt dit partnership?
Die brug tussen de expertises van beide partijen levert rijkere inzichten. De kennis over waarden en drijfveren van Nederlanders brengt Motivaction tot leven onder andere met behulp van het Mentality-model. ADC implementeert deze informatie in de systemen van organisaties. Hierdoor stijgt de klantkennis wat impact heeft op klantbediening, klantenservice en daarmee op de binding met de eindklant.
“Uiteindelijk wordt de eindklantervaring beter als wij onze kennis samensmelten. In onze samenwerking maken we de inzichten en data voorspelbaar, voorstelbaar en bruikbaar. We brengen verdiepende inzichten van eindklanten met behulp van Mentality en data.” - Hans van Avendonk, ADC countrylead Nederland
Door ‘de klant’ in organisaties tot leven te brengen, krijgen de medewerkers een eenduidig en invoelbaar beeld van de klanten. Dat helpt onherroepelijk tot een betere verbinding en vergoot niet alleen het vertrouwen , maar ook de loyaliteit van klanten. Bovendien draagt het in positieve zin bij aan het werkplezier van medewerkers. Een medewerker die beter in staat is klanten te helpen of bedienen dankzij de inzichten die data brengen, krijgt meer voldoening uit het werk.
Ben je geïnteresseerd wat dit partnership voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op met Karel Slootman via of Hans van Avendonk via .