Toegankelijkheid

Skip to main content

Echt in gesprek met Gen Z!

25 augustus 2023

Sluit jouw aanbod, dienstverlening of werkgeverschap al volledig aan op de jongste generatie? Inmiddels bevinden de Gen Z’ers zich in grote getalen op de arbeidsmarkt en verdienen hun eigen geld, maar wat vinden zij eigenlijk belangrijk? Waar geven zij graag hun geld aan uit? Welke wensen hebben zij ten aanzien van een woning? Over welke thema’s maken zij zich zorgen? Hoogste tijd om Generatie Z in de spotlight te zetten en verder met hen in gesprek te gaan. Meer inzicht in de belevingswereld van deze jongeren creëert waardevolle kansen voor jouw organisatie.

Heb je voldoende kennis van deze doelgroep om bijvoorbeeld het bereik en het effect van jouw campagnes te optimaliseren? Kennen zij de voordelen van jouw merk en zijn ze tevreden met jouw product? In hoeverre zijn ze geïnteresseerd in jou als werkgever? Een hoop vragen waarbij marktonderzoek een belangrijk startpunt is. Leer hun belevingswereld kennen en integreer die met jouw marketingstrategie om beter aan te sluiten bij deze interessante en groter wordende doelgroep.

Ontdek bij ons de belevingswereld van Gen Z

We verzamelen veel cijfers op basis van kwantitatief onderzoek, maar we zien een groeiende behoefte om Gen Z’ers nog diepgaander te leren kennen door middel van kwalitatief onderzoek. Dit type onderzoek biedt de mogelijkheid om echt in gesprek te gaan met de doelgroep. We stellen ze vragen, zien ze live, horen ze praten en verkennen daarmee wat hen bezighoudt.

Jouw organisatie heeft de kans om in het najaar van 2023 te participeren in een kwalitatieve deep dive onder Gen Z. Neem deel aan dit multiclient onderzoek met een thema dat voor jullie relevant is.

Wat is een multiclient deep dive onder Gen Z?

Dit najaar organiseren we een kwalitatieve multiclient onder jongeren van 16-25 jaar. Meerdere organisaties kunnen aan dit onderzoek deelnemen, waardoor het een laagdrempelige en kostenefficiënte manier is om inzicht te krijgen in deze interessante doelgroep.

Hoe ziet de deep dive eruit?

  • Dinsdag 31 oktober organiseren we een kwalitatieve multicliënt onder jongeren in de leeftijd van 16-25 jaar.
  • We gaan in gesprek met 18 Gen Z-ers in de vorm van 9 duogesprekken
  • We spreken over het dagelijks leven, drijfveren, werk, dromen en maatschappelijke zorgen. Deze uitkomsten delen we met alle deelnemers van de multiclient.
  • Deelnemende organisaties brengen daarnaast een specifiek thema in waarover we in gesprek gaan met de doelgroep. De resultaten van dat specifieke thema koppelen we alleen aan de betreffende organisatie terug.
  • De resultaten zijn beschikbaar op 30 november.

Wat levert zo'n deep dive op?

Door meer inzicht te hebben in onderwerpen als opleiding, hobby’s, wonen, werken, relaties, én jouw eigen specifieke thema, speel je beter in op de wensen en behoeften van deze doelgroep en sluiten jouw beleid, marketing en/of communicatie nóg beter aan. 

Meedoen?

Ben je geïnteresseerd in deze deep dive? Download dan het onderzoeksvoorstel via onderstaand formulier. Hier lees je meer over het onderzoek.

De deadline om in te schrijven voor deelname aan deze editie is inmiddels verstreken. Mail vragen over deelnemen aan de volgende editie naar Ester Koot, of Loes Kleijngeld, .

Let op, er is ruimte voor maximaal drie deelnemende partijen, dus wees er snel bij.


Vragen?
Ester Koot

Email
Functie Senior strategy consultant HRM
Telefoon +31 (0)20 589 82 36

Loes Kleijngeld

Email
Functie Researcher
Telefoon +31 (0)20 589 82 05


Gerelateerde artikelen

Zo voorkom je als werkgever uitval door burn-out bij werknemers

Anna Newen
12 november 2020

Gerard van der Werf schuift aan bij podcast HIER opgewekt

Gerard van der Werf
24 januari 2020

De aantrekkingskracht van Baudet: drijfveren van FvD-sympathisanten

Bram van der Lelij
13 juni 2019

Hoe gaan Nederlanders met hun financiën om? Jorn Lingsma en Lisa Jager bij New Business Radio

Jorn Lingsma
18 december 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency