Toegankelijkheid

Skip to main content

VisualFocus: betere focusgroepen dankzij smartphones

Goed kwalitatief onderzoek vraagt om scherpzinnige, exploratieve onderzoekers, maar ook om onderzoeksmethoden die optimaal aansluiten bij de manier waarop mensen nu leven en mogelijkheden die de techniek ons biedt. 

Om het maximale uit onze focusgroepen, co-creatiesessies en workshops te halen, hebben we een kwalitatieve methodiek ontwikkeld: ‘VisualFocus’.  Deze tool speelt in op het belang en de rol die de mobiele telefoon heeft ingenomen in ons dagelijkse leven en houdt sterk rekening met de steeds meer visueel ingestelde mens. 

 

 

More engagement, better insights

Deze online tool helpt door middel van gamification om een visuele insteek te geven aan kwalitatieve groepsdiscussies. Deelnemers voeren heel eenvoudig met hun mobiele telefoon opdrachten uit. De resultaten zijn direct zichtbaar op een groot beeldscherm. Hierdoor leggen we op een leuke, visuele en creatieve manier spontane meningen, reacties en opinies vast. We werken met moodboards, woordenwolken, stellingen, kwadranten en polls.

“Een groep met deze tool mag van mij wel 3 uur duren, terwijl ik merk dat normaal gesproken bij een groep na 2 uur de energie er een beetje uitgaat”, aldus een deelnemer.


Voordelen van VisualFocus:

  • Deelnemers vinden het leuker en zijn actiever betrokken
  • Reacties zijn snel, intuïtiever en minder rationeel
  • Meer focus aan kunnen brengen in gesprekken
  • Deelnemers kunnen hun positie in een dilemma of hun houding ten aanzien van een concept heel nauwkeurig en spontaan uitdrukken en eventueel bijstellen gedurende het gesprek
  • De opdrachtgever kan direct de resultaten zien
  • Zeer gemakkelijk ook online te gebruiken
  • Visuele rapportage beschikbaar

 

 

Benieuwd hoe wij VisualFocus toepassen in onze focusgroepen? We vertellen je er graag meer over. Neem hiervoor contact met ons op.

 

VisualFocus is powered is by QANDR


Vragen?
Margré Nijkamp

Email
Functie Manager InnovatieLab
Telefoon +31 (0)20 589 82 21


Gerelateerde artikelen
Facial Coding

Facial Coding - Brengt jouw boodschap de juiste emotie over?

Sander Kluiters
23 februari 2015
Agile marktonderzoek

Chip & Run: efficiënt, creatief en agile marktonderzoek

Sander Kluiters
17 april 2017
Kwantitatief onderzoek bij Motivaction, online en offline

Kwantitatief onderzoek

Jeroen Senster
10 juni 2016
Publieksonderzoek

Optimaliseer jouw aanbod, dienstverlening en marketingcommunciatie met bezoekersonderzoek

Karin Lammers
25 maart 2014
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency