Toegankelijkheid

Skip to main content

Ester Koot bij New Business Radio: 'Maak je HR-communicatie eens smal'

12 maart 2020

Er gebeurt veel op de arbeidsmarkt. Nieuwe generaties komen de werkvloer op, er is krapte en de wensen en verwachtingen van veel werknemers gaan verder dan een goed salaris en een leuke werksfeer. Hoe ga je daar als werkgever goed mee om? Om antwoord te geven op die vraag, en meer, schoof onze HR-expert Ester Koot aan bij New Business Radio.

"We krijgen veel vragen vanuit werkgevers die zeggen dat ze hun doelgroep moeilijk kunnen bereiken, of die stellen dat hun organisatie een vergiet is waarbij werknemers via de achterdeur naar buiten lopen", aldus Ester Koot. "Het is steeds moeilijker om deze krappe arbeidsmarkt."

Er zijn manieren om die uitdaging aan te gaan, stelt Ester in haar gesprek met Folkert Tempelman. "Op de eerste plaatst moet je goed kijken naar je doelgroep. Wie heb je in huis? Wie wil je in huis halen? Wat zijn de toekomstplannen, en wie past daarbij?" Ze voegt toe dat je daarbij niet moet focussen op harde, sociodemografische kernmerken maar dat juist de zachte waarden hierbij belangrijk zijn. 

Ook bij het aantrekken van nieuw talent is die aandacht op waarden belangrijk. Ester: "Als je de HR-communicatie heel smal maakt, tref je alleen je doelgroep. Je kunt heel massamediaal communiceren en dan heel veel mensen bereiken maar niet aanspreken, of een gerichte aanpak kiezen waarmee je net die doelgroep triggert die echt bij je past."

Wil je weten hoe Ester de waarden van werknemers in beeld brengt en hoe ze aankijkt tegen het aannemen van Gen Z'ers? Luister dan het hele gesprek terug.

Bron: New Business Radio, 10.03.2020


Vragen?
Ester Koot

Email
Functie Senior strategy consultant HRM
Telefoon +31 (0)20 589 82 36


Gerelateerde artikelen

Business leaders uit 35 landen bijeen voor Nudge Summit

Martijn Lampert
15 oktober 2018

De druk op Generatie Z: meteen goed kiezen tussen al die opleidingsmogelijkheden

Maartje Rooker
11 december 2019

Levensstijl niet nóg gezonder, nadruk op bezuinigen

Ruurd Hielkema
04 augustus 2022

Sparkey als de onderzoekende kracht achter de HR Benchmark van Visma Raet

Ester Koot
20 februari 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency