Toegankelijkheid

Skip to main content

Onderzoek van Motivaction genoemd in Een Podcast over Media

27 november 2018

In samenwerking met Blendle heeft Motivaction onlangs onderzoek gedaan naar de wensen van de moderne nieuwsconsument. Dit onderzoek werd door Alexander Klöpping (Blendle) en Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent) besproken in Een Podcast over Media.

“Wat Motivaction doet, ik vind het fascinerend”, aldus Alexander Klöpping. Hij doelt daarmee op het Mentality-model en laat weten zich goed te kunnen vinden in zijn eigen segment, de postmoderne hedonist. Daarnaast zien Klöpping en Pfauth de mogelijkheden van Mentality: bijvoorbeeld voor politieke partijen om hun doelgroep te bepalen.

Voor Blendle heeft Motivaction onderzoek gedaan onder duizenden Nederlanders uit alle hoeken van de samenleving om een beeld te krijgen van hun nieuwsconsumptie. Het Mentality-model is hierbij gebruikt om te onderzoeken wat de verschillen in gedrag zijn van de groepen nieuwsconsumenten.

Ben je benieuwd naar de inzichten die het Motivaction onderzoek opleverden voor Blendle? Luister dan nu de podcast terug.
 

 

(Het item over Motivaction is te beluisteren vanaf 25:55 en duurt ongeveer tien minuten)

Heb je meer vragen over het Blendle onderzoek? Neem dan contact op met Kevin Hengstz of Natascha Schippers.
 


Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen

You go girl! Waarom Internationale Vrouwendag belangrijker is dan veel mensen denken

Lennart Blokker
08 maart 2019

Cybersecurity: hoe zorg je voor bewustwording en gedragsverandering?

Kevin Hengstz
04 februari 2021

De baas vindt dat we ons best wat sneller ziek mogen melden

Kevin Hengstz
04 april 2018

Corona en inflatie treffen ook Floriade

Merel Zuiderduin
27 juni 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency