Toegankelijkheid

Skip to main content

Onderzoek van Motivaction genoemd in Een Podcast over Media

27 november 2018

In samenwerking met Blendle heeft Motivaction onlangs onderzoek gedaan naar de wensen van de moderne nieuwsconsument. Dit onderzoek werd door Alexander Klöpping (Blendle) en Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent) besproken in Een Podcast over Media.

“Wat Motivaction doet, ik vind het fascinerend”, aldus Alexander Klöpping. Hij doelt daarmee op het Mentality-model en laat weten zich goed te kunnen vinden in zijn eigen segment, de postmoderne hedonist. Daarnaast zien Klöpping en Pfauth de mogelijkheden van Mentality: bijvoorbeeld voor politieke partijen om hun doelgroep te bepalen.

Voor Blendle heeft Motivaction onderzoek gedaan onder duizenden Nederlanders uit alle hoeken van de samenleving om een beeld te krijgen van hun nieuwsconsumptie. Het Mentality-model is hierbij gebruikt om te onderzoeken wat de verschillen in gedrag zijn van de groepen nieuwsconsumenten.

Ben je benieuwd naar de inzichten die het Motivaction onderzoek opleverden voor Blendle? Luister dan nu de podcast terug.
 

 

(Het item over Motivaction is te beluisteren vanaf 25:55 en duurt ongeveer tien minuten)

Heb je meer vragen over het Blendle onderzoek? Neem dan contact op met Kevin Hengstz of Natascha Schippers.
 


Vragen?

Gerelateerde artikelen

Meeste privacyzorgen over 'kopietje paspoort' en online-privacy

Jeroen Bruin
28 januari 2019

Zomervakantievoorbereiding leidt tot stress bij Nederlanders

Jeroen Senster
07 mei 2019

The trend is your friend: volg ontwikkelingen op de arbeidsmarkt

Anna Newen
30 mei 2023

“Onderzoek is maatwerk en daar neem ik graag de tijd voor”

Lex van Meurs
22 mei 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved