Toegankelijkheid

Skip to main content

Onderzoek van Motivaction genoemd in Een Podcast over Media

27 november 2018

In samenwerking met Blendle heeft Motivaction onlangs onderzoek gedaan naar de wensen van de moderne nieuwsconsument. Dit onderzoek werd door Alexander Klöpping (Blendle) en Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent) besproken in Een Podcast over Media.

“Wat Motivaction doet, ik vind het fascinerend”, aldus Alexander Klöpping. Hij doelt daarmee op het Mentality-model en laat weten zich goed te kunnen vinden in zijn eigen segment, de postmoderne hedonist. Daarnaast zien Klöpping en Pfauth de mogelijkheden van Mentality: bijvoorbeeld voor politieke partijen om hun doelgroep te bepalen.

Voor Blendle heeft Motivaction onderzoek gedaan onder duizenden Nederlanders uit alle hoeken van de samenleving om een beeld te krijgen van hun nieuwsconsumptie. Het Mentality-model is hierbij gebruikt om te onderzoeken wat de verschillen in gedrag zijn van de groepen nieuwsconsumenten.

Ben je benieuwd naar de inzichten die het Motivaction onderzoek opleverden voor Blendle? Luister dan nu de podcast terug.
 

 

(Het item over Motivaction is te beluisteren vanaf 25:55 en duurt ongeveer tien minuten)

Heb je meer vragen over het Blendle onderzoek? Neem dan contact op met Kevin Hengstz of Natascha Schippers.
 


Vragen?

Gerelateerde artikelen

Voedingsgewoontes 2020: stagnerend aantal vegetariërs en veganisten

Ruurd Hielkema
26 oktober 2020

Wil je weten wat het MKB bezighoudt? MKB Trendwatch biedt antwoorden

Rob Doornbos
11 mei 2023

Bijna 9 miljoen Nederlanders geloven in wonderen

Lex van Meurs
21 februari 2020

Leren en ontwikkelen in coronatijd: minder budget, meer online

Ester Koot
16 november 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved