Toegankelijkheid

Onderzoek van Motivaction genoemd in Een Podcast over Media

27 november 2018

In samenwerking met Blendle heeft Motivaction onlangs onderzoek gedaan naar de wensen van de moderne nieuwsconsument. Dit onderzoek werd door Alexander Klöpping (Blendle) en Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent) besproken in Een Podcast over Media.

“Wat Motivaction doet, ik vind het fascinerend”, aldus Alexander Klöpping. Hij doelt daarmee op het Mentality-model en laat weten zich goed te kunnen vinden in zijn eigen segment, de postmoderne hedonist. Daarnaast zien Klöpping en Pfauth de mogelijkheden van Mentality: bijvoorbeeld voor politieke partijen om hun doelgroep te bepalen.

Voor Blendle heeft Motivaction onderzoek gedaan onder duizenden Nederlanders uit alle hoeken van de samenleving om een beeld te krijgen van hun nieuwsconsumptie. Het Mentality-model is hierbij gebruikt om te onderzoeken wat de verschillen in gedrag zijn van de groepen nieuwsconsumenten.

Ben je benieuwd naar de inzichten die het Motivaction onderzoek opleverden voor Blendle? Luister dan nu de podcast terug.
 

 

(Het item over Motivaction is te beluisteren vanaf 25:55 en duurt ongeveer tien minuten)

Heb je meer vragen over het Blendle onderzoek? Neem dan contact op met Kevin Hengstz of Natascha Schippers.
 


Vragen?
Kevin Hengst

Email k.hengstz@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen

Corona óók katalysator voor nieuwe bedrijfsstrategie

Jeroen Senster
28 januari 2021
Goede bedoelingen van bedrijven

Vertrouwen in goede bedoelingen van bedrijven klimt uit dal

Bram van der Lelij
04 april 2018
Luisteronderzoek Omroep HUMAN

We moeten beter luisteren, vindt Nederland

Jeroen Senster
14 februari 2019
Richt jouw HR strategie op een kleine doelgroep

Een krappe arbeidsmarkt? Richt jouw HR-strategie op een kleinere doelgroep

Ester Koot
30 oktober 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved