Toegankelijkheid

Skip to main content

Onderzoek van Motivaction genoemd in Een Podcast over Media

27 november 2018

In samenwerking met Blendle heeft Motivaction onlangs onderzoek gedaan naar de wensen van de moderne nieuwsconsument. Dit onderzoek werd door Alexander Klöpping (Blendle) en Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent) besproken in Een Podcast over Media.

“Wat Motivaction doet, ik vind het fascinerend”, aldus Alexander Klöpping. Hij doelt daarmee op het Mentality-model en laat weten zich goed te kunnen vinden in zijn eigen segment, de postmoderne hedonist. Daarnaast zien Klöpping en Pfauth de mogelijkheden van Mentality: bijvoorbeeld voor politieke partijen om hun doelgroep te bepalen.

Voor Blendle heeft Motivaction onderzoek gedaan onder duizenden Nederlanders uit alle hoeken van de samenleving om een beeld te krijgen van hun nieuwsconsumptie. Het Mentality-model is hierbij gebruikt om te onderzoeken wat de verschillen in gedrag zijn van de groepen nieuwsconsumenten.

Ben je benieuwd naar de inzichten die het Motivaction onderzoek opleverden voor Blendle? Luister dan nu de podcast terug.
 

 

(Het item over Motivaction is te beluisteren vanaf 25:55 en duurt ongeveer tien minuten)

Heb je meer vragen over het Blendle onderzoek? Neem dan contact op met Kevin Hengstz of Natascha Schippers.
 


Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen

Het MKB is op stoom, maar kleine bedrijven blijven achter

Rob Doornbos
06 juni 2018

Eerste meting ReputatiePanel: “Ondanks magere score staat vertrouwen niet hoog op de agenda van de top”.

Karel Slootman
21 januari 2020

Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller

Henriët Hensen
04 maart 2021

Persuasion tactics - effectief communiceren is een kunst

Sander Kluiters
08 februari 2018
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency