Toegankelijkheid

Skip to main content

RMC

Stay smart in retail met RMC

Een smart retailer is 10% effectiever dan een gewone retailer. Ontdek hoe je een smart retailer wordt en hoeveel, waar en waarom mensen winkelen in uw stad of straat. Of voorkom een verkeerde investering op een locatie die steeds minder passanten aantrekt. Bureau RMC is dé sparringpartner voor retailers, dienstverleners, gemeentes en anderen die strategische beslissingen nemen over winkels en winkelen. Met ons smart sensor netwerk in 107 winkelsteden maken we real time het verschil. We zijn flexibel en informeel en hechten veel waarde aan persoonlijk contact. Wij bieden begrijpelijke en datagedreven inzichten die helpen bij de toekomst van jouw organisatie.

 

Vanuit RMC creëren wij onderscheidende retailformules, adviseren bij detailhandelsbeleid, stellen masterplannen op voor unieke retailomgevingen, doen vestigingsplaatsonderzoek en meten met de innovatieve CityTraffic-methode de drukte in meer dan 100 binnensteden. Elke dag en elk half uur!

Daarnaast maken we de vertaling van het veranderende consumentengedrag naar retailomgevingen. Zo leveren wij jou een direct verhelderende diagnose aan de hand van objectieve data.

De unieke combinatie van data uit winkelgebieden met een eigen visie op toekomstbestendig winkelen. De smart retailingmethode gaat uit van meten, weten en bewegen. Een objectieve basis waardoor het gesprek met jou over de juiste onderwerpen gaat.

Kennismaken?


Meten

Consumenten bepalen waar zij kopen en wanneer zij dat doen. Dat zal in de toekomst niet minder worden. Daarom is het essentieel om informatie te verzamelen over hun huidige en toekomstige winkelgedrag. We starten elk onderzoek met een kwantitatief onderzoek naar vraag en aanbod. Dit vormt de basis voor het vervolgtraject en het gesprek met de stakeholders. Want als we het niet kunnen meten, kunnen we het ook niet verbeteren.

 

Weten

Consumenten zijn complex en hebben verschillende motieven om op verschillende momenten te winkelen. Daarom onderscheiden we drie vormen van winkelen: recreatief, boodschappen doen en doelgericht winkelen. Weet jij op welke consument jouw winkelgebied zich richt? De kracht van winkelgebieden zit vooral in het samen kiezen voor de juiste doelgroep. Durf als winkelgebied jouw klant te kiezen, anders word je niet gekozen.

 

Bewegen

Met analyses creëren wij niet alleen beleid voor over tien jaar, maar juist handvatten om morgen al te beginnen. In de interactieve werkateliers nemen we de belanghebbenden mee om de juiste focus te bepalen en de prestaties van het winkelgebied te verbeteren. De stip op de horizon is het grote plan en met grote en kleine stappen bouwen we samen aan een sterk winkelgebied.

Lees hier meer wat RMC voor jou kan betekenen:

Retail            Gemeente            Vastgoed

 

Data van RMC een gouden combinatie met Shoppermentality van Motivaction

RMC biedt inzicht in hoeveel personen aanwezig zijn in een winkelgebied en wat real time hun winkelgedrag is. Bovendien weten we waar deze shoppers vandaan komen. Motivaction biedt nog diepgaander inzicht in deze shoppers met Shoppermentality. Met Shoppermentality doorgrond je de drijfveren en waarden van consumenten en shoppers. Waarom koopt de shopper wat hij of zij koopt op deze locatie?

Elke shopper of consument is anders en wil op een eigen persoonlijke manier benaderd worden. Daarom heeft Motivaction acht shopperprofielen ontwikkeld. Met deze profielen krijg je inzicht in het gedrag van jouw doelgroep in een winkelgebied. Je krijgt advies over hoe je jouw winkelgebied het beste kunt inrichten en afstemmen op jouw doelgroep. Of welke tone of voice van jouw campagnes het beste werkt.

Naast de kwantitatieve analyses van RMC gaan we samen jou met op zoek naar de uitgangspunten voor jouw winkels: wat is de doelgroep, in welke straat winkelt jouw consument en hoe ziet de ideale customer journey eruit? Vragen die we op een creatieve manier beantwoorden. De uitkomst zorgt voor nieuwe inzichten en geeft de retailer het bewijs dat zijn strategische beslissingen goed zijn onderbouwd.

 Neem voor meer informatie contact met ons op. 

 


Vragen?
Karel Slootman

Email
Functie Managing Partner
Telefoon +31 (0)20 589 83 83

Huib Lubbers

Email 
Functie Consultant/Directeur RMC
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

StemPunt

Jeroen Bruin
26 maart 2014

Glocalities

Pieter Paul Verheggen
08 januari 2019

Sparkey

Ester Koot
28 januari 2014

RMC

Karel Slootman
04 september 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency