Toegankelijkheid

Branding, positionering en communicatie

Hoe kies je met jouw organisatie de juiste positie in de markt? En hoe sluit je jouw branding en communicatie aan op jouw doelgroep?

Hoe kies je met jouw organisatie de juiste positie in de markt? Met welke merkwaarden, producten en diensten spreek je jouw doelgroep aan en onderscheid je je van de concurrent? Positionering gaat over de essentie van jouw bedrijf: de koppeling van je DNA en de kernwaarden aan de behoeften van jouw doelgroep en de positie ten opzichte van de concurrentie.

Wanneer je die juiste positie gevonden hebt, hoe bereik je dan jouw doelgroep? Consumenten zien duizenden (reclame) uitingen per dag. Daarvan blijft maar een fractie hangen. Effectief communiceren is noodzakelijk om door alle ruis heen de juiste doelgroep te raken.

En hoe weet je dat jouw boodschap de doelgroep bereikt en het gewenste effect heeft? Wat levert bijvoorbeeld jouw online marketingstrategie op als je kijkt naar websitebezoekers, aankopen of contactaanvragen?

Wat wij doen

Om zekerheid te krijgen dat jij jouw publiek echt bereikt én aanzet tot actie, kun je een strategie niet meer baseren op onderbuikgevoel. Door middel van onderzoek verscherpen wij jouw positionering, marketing- en communicatiestrategie en vergroten zo de kans op succes.  Denk aan bijvoorbeeld:

  • Trendonderzoek
  • Marktsegmentatie en doelgroepanalyses, al dan niet op met behulp van ons Mentalitymodel
  • (Her)positioneringsonderzoek en imagonderzoek
  • Insightsgeneratie ten behoeve van communicatieontwikkeling
  • Het concept- en pretesten van reclamecampagnes met gebruik van adFlow

Wat levert het op

Een solide basis voor de positionering van je merk en effectieve communicatie met jouw doelgroep. Wij helpen bij het ontwikkelen van beleid, proposities en communicatiecampagnes die je doelgroep op de markt en in de samenleving in beweging zet. Zo bieden we:

  • Diepgaande kennis over je doelgroep, zoals gedrag en waarden.
  • Insights voor de positionering of herpositionering van jouw merk en de mate waarin deze aansluit op de kenmerken van je doelgroep.
  • Inzicht in eventuele gaps tussen je positionering en het imago onder je doelgoep.
  • Input voor de branding van je merk. Denk aan logo en distinctive brand assets.
  • Handvatten voor je communicatiestrategie, communicatieontwikkeling en het optimaliseren van reclamecampagne, arbeidsmarktcommunicatie en internal branding.

Vragen?
Sander Kluiters

Email s.kluiters@motivaction.nl
Functie Research Director | Manager InnovatieLab
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Internationaal marktonderzoek

Samen met Glocalities hebben wij het internationale leefstijlonderzoek ontwikkeld waarmee wij over een rijke database beschikken met waarden, leefstijlen, trends en cultuur.
Reputatieonderzoek

Reputatie

Reputatie is het belangrijkste immateriële bezit van elke organisatie of merk. Bekijk jouw reputatie vanuit het perspectief van jouw stakeholders.
Etnomarketing

Diversiteit en inclusie

Vergroot het bereik en effect van jouw uitingen onder specifieke doelgroepen. Integreer de verscheidenheid van achtergronden in jouw marketingstrategie.

Neuro

Met diep inzicht in de emotionele reactie van respondenten helpen wij jou nog efficiënter en doelgerichter met jouw doelgroep te communiceren.
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved