Toegankelijkheid

Digitality - Wat drijft de digitale consument

De eerste groep mensen die in een digitaal tijdperk is opgegroeid wordt nu volwassen. Dit markeert een uniek kruispunt in de tijd met drie generaties: mensen die in hun leven altijd ‘connected’ zijn geweest, mensen die de digitale wereld in hun leven hebben ingepast en mensen die het grootste deel van hun leven offline waren.

De eerste groep mensen die in een digitaal tijdperk is opgegroeid wordt nu volwassen. Dit markeert een uniek kruispunt in de tijd met drie generaties: mensen die in hun leven altijd ‘connected’ zijn geweest, mensen die de digitale wereld in hun leven hebben ingepast en mensen die het grootste deel van hun leven offline waren.

Staan de mensen die in een (gedeeltelijk) digitale cultuur zijn opgegroeid anders in het leven dan mensen die zonder internet zijn opgegroeid? Of maakt het niet uit hoe oud je bent omdat andere aspecten de digitale mentaliteit bepalen?

Wat wij doen

Wij hebben hét domeinspecifieke onderzoeksprogramma voor het digitale leven ontwikkeld: Digitality. Continu onderzoek naar digitaal gedrag en digitale waarden en leefstijlen biedt antwoord op vragen als:

  • Is een digitaal leven anders dan het fysieke leven?
  • Welk deel van het leven is digitaal?
  • En wat zal nooit digitaal worden?
  • Waarom delen sommige mensen alles op social media en anderen niet?
  • Zijn er verschillende digitale lifestyles?

Het Digitality-doelgroepenmodel deelt mensen in op basis van hoe zij omgaan met telecom en informatietechnologie, de wijze waarop zij hun digitale leven hebben ingericht en de drijfveren die hieraan ten grondslag liggen.

Wat levert het op?

Digitality levert domeinspecifieke inzichten in het digitale leven van consumenten, hun gedrag en de onderliggende motieven daarvan. Dit biedt antwoorden op vraagstukken rondom:

  • Merk en positionering. Inzichten in digitaal gedrag en de waarden van de digitale doelgroepen dragen bij in de ontwikkeling van jouw positionering.
  • Media-inzet. Sluit goed aan bij de tone of voice van digitale doelgroepen bij marketing- en communicatievraagstukken.
  • Welke digitale doelgroep past bij jouw merk, product en dienst? Op welke trends en ontwikkelingen kan je inspelen?
  • Resultaten voor jouw mobiele marketingstrategie. Wat verandert door het gebruik van smartphones en tablets in de touchpoints en het aankoopproces?

Cases

> privacy supermarkt

> Whitepaper Everything connected download

> Slim Nederland in 2030


Vragen?
Kevin Hengst

Email k.hengstz@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen
WorkProfiler: medewerkerssegmentatie

Workprofiler

Ester Koot
09 september 2019
Burgerschapsstijlen

Bestuurs- en burgerschapsstijlen

Bram van der Lelij
25 maart 2014
businesslocus ondernemerschapsstijlen

BusinessLocus: ondernemerschapsstijlen binnen het MKB

BusinessLocus is een segmentatiemodel voor het MKB, gebaseerd op persoonlijke opvattingen, drijfveren en ondernemersstijlen. Met BusinessLocus is het mogelijk om ondernemers gerichter en effectiever te benaderen en bereiken. Want wie weet wat ondernemers drijft, kan hen beter raken met een passende B2B marketing strategie.
Rob Doornbos
25 maart 2014
Fintality whitepaper

Fintality - financiële leefstijlen in Nederland

Rob Doornbos
11 augustus 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved