Toegankelijkheid

Cases

Wij zetten onze onderzoekexpertises in om groei en impact te realiseren bij onze klanten. Ontdek wat wij voor hen hebben betekend en welke onderzoeksmethoden wij daarvoor gebruiken.

Cases

Wij zetten onze onderzoekexpertises in om groei en impact te realiseren bij onze klanten. Ontdek wat wij voor hen hebben betekend en welke onderzoeksmethoden wij daarvoor gebruiken.
Ontdek wat wij voor
onze klanten betekenen
Nieuwe handvatten voor meer veilig gedrag in het verkeer
Inzicht in gedragsbepalers en doelgroepen
Focus en handvatten voor MONO-campagne
De doelgroep verbreden én beter aanspreken
Zicht op de nieuwe doelgroep
Behoeften huidige doelgroep in kaart
Menstruatieklachten belemmeren dagelijks leven
Publieksonderzoek
PowerPoint rapport
Zo trek je meer aandacht met radio- en tv-commercials
Verbetertips voor radio- en televisiecampagne
Uitgebreid rapport met alle onderzoeksresultaten
Coop maakt het verschil… door persona’s
Workshops
Vijf nieuwe persona's
Gedragsbeïnvloeding voor gezonde voedingskeuzes
Inzicht in beslissingen gezonde voeding
Nieuw logo voor gezonde voedingskeuzes

Kosmopolieten (13%)

Kritische wereldburgers die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreren met moderne waarden als succes, materialisme en genieten

Nieuwe conservatieven (8%)

De liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die technologische ontwikkeling omarmt, maar terughoudend staat tegenover sociale en culturele vernieuwing.

Traditionele burgerij (13%)

Ons doelgroeponderzoek gaat een stap verder dan sociodemografische informatie en inzicht in gedrag. Motivaction weet wat mensen drijft.

Moderne burgerij (22%)

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.

Gemaksgeoriënteerden (10%)

De impulsieve consument die in de eerste plaats streeft naar een onbezorgd, plezierig en comfortabel leven.

Opwaarts mobielen (10%)

De carrièregerichte individualisten met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie, risico en spanning.

Postmaterialisten (9%)

De maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu.

Postmoderne hedonisten (10%)

De pioniers van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden.
Jouw boodschap is waardevol. Vergeet oppervlakkige doelgroep segmentatie.
Hoe kan jouw organisatie de marketing- en communicatiestrategie zo nauwkeurig mogelijk aansluiten op de leefwereld van jouw specifieke doelgroep? Om die wereld te achterhalen heeft Motivaction zijn unieke waarden- en leefstijlonderzoek Mentality ™ ontwikkeld.
Actualiteiten

Nederland bezuinigt op boodschappen, voorkeur voor huismerken en goedkope basisproducten neemt toe

Els van der Velden
29 december 2022

Nederlanders eten seizoensbewust en klassiek, stamppot favoriet

Ruurd Hielkema
29 december 2022

Maak kennis met onze nieuwe collega's!

Damiano Pieters
28 december 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved