In 3 dagen diepgaand inzicht in de doelgroep van Vemedia
De vraag
Vemedia Consumer Healthcare is producent, verkoper en distributeur van onder andere zelfzorggeneesmiddelen en gezondheidsproducten. Een van de merken die zij voeren is Otalgan. Otalgan wilde haar positie versterken: een sterker merkbeeld creëren en meer kopers trekken met behulp van een TV-campagne.
Het merk benaderde ons om inzicht te krijgen in de belevingswereld van consumenten. Wat doet en beweegt de consument en waarom? Wat is hun gedrag ten aanzien van oorpijn? Hoe kijken zij naar verschillende producten en merken en hoe maken zij een keuze daarin?
Het resultaat
-
Inzicht in de houding en het gedrag ten aanzien van de aanpak van oorproblemen
-
Een beeld van de customer journey binnen de drogist of apotheek
-
Inzicht in het eigen merkbeeld en dat van concurrenten
-
Zowel cijfermatig als diepgaand inzicht in de beleving van diverse TV-campagne scripts.
-
Een helder besluit voor de inzet van de TV-campagne en optimale finetuning.
Het proces
Motivaction heeft haar QuickTalk community ingezet voor het verkrijgen van de benodigde inzichten voor Vemedia.
QuickTalk is de vaste community van Motivaction met ruim 300 leden (doorsnee Nederland). Deze online community kunnen wij op ieder moment raadplegen voor kwantitatieve of kwalitatieve vraagstukken.
Voor Vemedia hebben we alle leden van de community benaderd en hiermee een brede basis voor het onderzoek gelegd. Vervolgens hebben we steeds verder ingezoomd om specifieke en bruikbare inzichten te verkrijgen. Hierdoor hebben we zowel cijfermatige als kwalitatieve inzichten opgedaan.
Daarnaast hebben we in de QuickTalk community meerdere TV-campagneconcepten getest op de belangrijkste KPI’s. Door ook hier gesloten en open vragen te combineren, hebben we Vemedia en haar communicatiebureau van input voorzien voor het optimaliseren van de TV-campagne.