Toegankelijkheid
Wat is de communicatiekracht van een tv-commercial? Hans Anders benaderde ons om inzicht te krijgen of een commercial het beoogde merkbeeld weet over te brengen op een aansprekende en relevante wijze.
Een specifiek aandachtpunt was de humor. Is die aansprekend? En komt de hoofdboodschap persoonlijke aandacht begrijpelijk naar voren?
We zijn de studie begonnen met een neuro-onderzoek. In samenwerking met AlphaOne hebben we een EEG-onderzoek met eye-tracking uitgevoerd. In totaal kregen 30 respondenten de commercial te zien terwijl diverse waarden werden gemeten.
Door middel van EEG konden we per scene vaststellen hoe mensen intuïtief reageerden op de commercial. Via Eyetracking maten wij waar het publiek naar kijkt tijdens de reclame. Hiermee konden we achterhalen of belangrijke boodschappen en elementen gezien werden door het publiek.
Vervolgens hebben we single interviews uitgevoerd. Zo konden we naast de impliciete meting ook op een explicietere manier de communicatiekracht vaststellen. In dit deel zijn we juist meer ingegaan op de begrijpelijkheid en relevantie van de boodschap en de impact van de TV commercial op het beeld van Hans Anders.
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved