Toegankelijkheid

Skip to main content

Anniek van Dooren

Senior Research Consultant

Anniek van Dooren

Senior Research Consultant

FMCG

Innovatie en conceptontwikkeling

FMCG


Innovatie en conceptontwikkeling

Als kwalitatief onderzoeker in het team Consumentenproducten ben ik bezig met de psychologie van het alledaagse. Dit zijn onderwerpen zoals hoe en waarom we borrelen, het kopen van een stofzuiger of het keuzeproces binnen diepvriespizza's. Het lijken wellicht niet de meest diepgaande onderwerpen, maar reken maar dat hier een wereld aan psychologie onder schuil gaat. Ik vind het fantastisch als een consument aan het einde van een interview verbaasd aangeeft dat hij of zij 'nooit had verwacht hier 2 uur over te kunnen praten'. De diepte in met mensen over hun belevingswereld is wat ik het liefst doe. Om vervolgens mijn klanten te adviseren hoe ze hier zo goed mogelijk bij kunnen aansluiten.

Na mijn studie mediapsychologie ben ik als kwalitatief onderzoeker aan de slag gegaan bij Censydiam, een bureau dat zich specialiseerde in de psychologie van de consument. Van daaruit ben ik verder gegroeid als kwalitatief onderzoeker en sinds 2018 werkzaam bij Motivaction in het team Consumentenproducten.


Actualiteiten

Motivaction wint 'Bureau van het Jaar 2024' bij Data & Insights Awards

Pieter Paul Verheggen
27 juni 2024

Vakantiegeld: verwachting of verrassing?

Paloma Bunck
28 mei 2024

Gezondheid minst belangrijk bij de keuze van een kant-en-klaarmaaltijd

Loes Kleijngeld
23 mei 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency