Toegankelijkheid

Skip to main content

Anniek van Dooren

Senior Research Consultant

Anniek van Dooren

Senior Research Consultant

FMCG

Innovatie en conceptontwikkeling

FMCG


Innovatie en conceptontwikkeling

Als kwalitatief onderzoeker in het team Consumentenproducten ben ik bezig met de psychologie van het alledaagse. Dit zijn onderwerpen zoals hoe en waarom we borrelen, het kopen van een stofzuiger of het keuzeproces binnen diepvriespizza's. Het lijken wellicht niet de meest diepgaande onderwerpen, maar reken maar dat hier een wereld aan psychologie onder schuil gaat. Ik vind het fantastisch als een consument aan het einde van een interview verbaasd aangeeft dat hij of zij 'nooit had verwacht hier 2 uur over te kunnen praten'. De diepte in met mensen over hun belevingswereld is wat ik het liefst doe. Om vervolgens mijn klanten te adviseren hoe ze hier zo goed mogelijk bij kunnen aansluiten.

Na mijn studie mediapsychologie ben ik als kwalitatief onderzoeker aan de slag gegaan bij Censydiam, een bureau dat zich specialiseerde in de psychologie van de consument. Van daaruit ben ik verder gegroeid als kwalitatief onderzoeker en sinds 2018 werkzaam bij Motivaction in het team Consumentenproducten.


Actualiteiten

Van Pride naar praktijk: zo bouwen we aan representatief onderzoek

Maaike Zijderveld
28 juli 2025

Voedingsgewoontes 2025: minder vlees, UPF boezemt angst in, meer bezuinigen

Ruurd Hielkema
24 juli 2025

De psychologie achter social media trends

Cecilia Keuchenius
17 juli 2025
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency