Segmentatie verhoogt jouw effectiviteit: Mentality

Segmentation increases your effectivity

The Mentality Model

Mentality™ is the result of Motivaction’s unique, large-scale value and lifestyle research that offers an effective look at target group segmentation and suitable marketing strategies. Using this tool, organizations are able to better define, classify and approach their target audience.  As a result of researching individuals’ experiences since 1997, organizations who use Mentality have more insights into, and an understanding of, what motivates their target audiences, how trends arise, and how they should operate in a broader context.

Traditionally, social and demographic characteristics have been considered highly influential to explain and predict individuals’ opinions and behavior. Over the years, these traditional divisions based on age, gender, education and income have become less powerful at successfully distinguishing different target audiences. Mentality™ has proven itself as a better means to explain and understand individuals’ behavior. Additionally, the Mentality model allows us to understand why traditional divisions cannot provide fitting answers. Your marketing and communication strategy need to connect with the world as your target audience experiences it. To discover this world, and to offer you the most effective input for your marketing and communication strategy, Motivaction developed Mentality™. Would you like to experience Mentality? You can take the test below.

Mentality-Test

Mentality basismodel

Het Mentality-model is een unieke segmentatietool waarmee organisaties doelgroepen gerichter kunnen definiëren en beter kunnen begrijpen.

Het model onderscheidt de Nederlandse samenleving in acht sociale milieus, die zijn samengesteld op basis van persoonlijke opvattingen en waarden. Er wordt met deze onderzoeksmethode verder gekeken dan demografische gegevens: je krijgt diepgaand inzicht in de drijfveren van jouw doelgroep, in het ontstaan van trends en in welke bredere context je deze moet plaatsen. Hiermee beschik je over zeer effectieve input voor marketing- en communicatiestrategieën.

 

 

Basismodel.png

 

(klik op de afbeelding voor een groot formaat)

Wil je weten tot welk Mentality-milieu je behoort? Doe dan nu de Mentality-test!

 

De Mentality-test is ontwikkeld door en eigendom van Motivaction International B.V.

De vragenlijst en de voor de test ontwikkelde vraagstellingen vormen één geheel en zijn, net als het Mentality-model, eigendom van Motivaction.

Het is derden niet toegestaan om de Mentality-vragenlijst (waaronder ook wordt verstaan individuele vraagstellingen) of het model te gebruiken voor interne of externe doeleinden zonder SCHRIFTELIJKE toestemming van Motivaction.

 

Wat levert het inzetten van Mentality je op?

Directe benefits:

  • Diepgaand inzicht in groepen consumenten/burgers
  • Snel resultaat (kwantitatief maar zonder veldwerk)
  • Scherpe concurrentieanalyses
  • Input voor communicatie en tone of voice

 

Benefits op langere termijn:

  • Zicht op trends en relatie met maatschappelijke context
  • Coherentie in strategische beslissingen ten aanzien van positionering, marketing(communicatie) en effectevaluatie
  • Databaseverrijkingsmogelijkheden
  • Koppeling met mediagebruik, retail, consumptiegedrag
  • Koppeling met postcodegebieden

 

Download voor meer informatie de brochure:


  • Error, form does not exist or is not published.

 

Facebook Twitter LinkedIn