Toegankelijkheid

Skip to main content

Bereik FunX onder jongeren blijft groeien

18 december 2019

Het weekbereik van NPO FunX onder jongeren van 16 tot 34 jaar uit de vier grote steden is voor het vijfde jaar op rij gegroeid, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction. 'Deze groep luistert dus nog steeds radio!'

In 2014 bereikte FunX nog wekelijks 14% van de stadsjongeren, dat is in 2019 gegroeid naar 27%; bijna een verdubbeling in een periode van vijf jaar. FunX is en blijft de populairste zender onder stadsjongeren met een migratie-achtergrond (een groei van 24% in 2015 naar 37% in 2019).

De gerealiseerde groei van de zender komt voor een bijna evenredig deel voor rekening van autochtone stadsjongeren (een groei van 9% in 2015 naar 21% in 2019). De groei onder autochtone stadsjongeren en het marktleiderschap onder jongeren met een migratie-achtergrond bewijst dat FunX in een groeiende behoefte voorziet en erin slaagt een divers & jong publiek te verbinden.

 

Concurrentie van streaming

Niels Hoogland, zendermanager NPO FunX: 'Uit het onderzoek blijkt dat de groei de laatste jaren in alle leeftijdscategorieën heeft plaatsgevonden en dat, ondanks de opkomst van de streamingdiensten, het weekbereik het hoogst is onder de 16-24-jarigen. Deze groep luistert dus nog steeds radio en de groep die naar naar FunX luistert is zelfs groter dan ooit.'

NPO FunX is een jongerenmerk dat met zijn muziekformat, nieuws, cultuur en aandacht voor maatschappelijke onderwerpen een impactvolle rol vervult in het dagelijks leven van stadsjongeren. De FunX-dj’s draaien een mix van R&B, latin, hiphop, dance en afrobeat. Met FunX Talent is de zender een kweekvijver voor nieuw Nederlands talent.

Bron: MarketingTribune, 17.12.2019

Deel dit artikel

Vragen?
Lex van Meurs

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)6 83808396


Gerelateerde artikelen

Voedingsgewoontes 2019: gezonder eten, meer vleesvermijders

Ruurd Hielkema
25 april 2019

Journalistiek vertrouwen Nederlandse burgers 2024 blijft hoog in vergelijking met Amerikanen

Pieter Paul Verheggen
17 september 2024

NMO publiceert Mediatrends 2022

Lex van Meurs
03 april 2023

Uitgezocht🎙️: Het geheim van een succesvolle tango op de werkvloer

Ester Koot
26 oktober 2023
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.


Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency