Whitepaper Fintality - financiële leefstijlen in Nederland

Ons financiële systeem gaat steeds verder op de schop. We leven in een tijd van flexcontracten, een nieuw pensioenakkoord en zelfs experimenten met het basisinkomen. Het zijn stuk voor stuk onderwerpen die invloed hebben op ons leven en de financiële speelruimte die we daarin ervaren.

Nederlanders verschillen van elkaar in hoe zij beslissingen maken rond deze onderwerpen en andere financiële thema’s, wat zij van geldzaken vinden en welk effect hun levensstijl hierop heeft. Zo kan het dat de ene millennial uit Den Bosch al spaart om een huis te kopen, terwijl een leeftijdsgenoot uit dezelfde buurt elke maand geld moet lenen voor de boodschappen.

Voor financiële dienstverleners is het van groot belang om met deze uiteenlopende wensen en gedragingen rekening te houden. Bij het bepalen van je doelgroep, het opzetten van jouw communicatie richting het juiste publiek, de ontwikkeling van nieuwe proposities en meer. Daarom heeft Motivaction het Fintality-model ontwikkeld.

 

 

Financiële levensstijlen

Het Fintality-model onderscheidt vijf consumentengroepen en biedt jou inzicht in hun houding en gedrag ten aanzien van financiën. Je leest alles over de vijf groepen in deze whitepaper en krijgt daarnaast: 

  • Inzicht in de trends en uitdagingen die op financieel gebied een grote rol gaan spelen in de 21ste eeuw
  • Concrete en praktische overtuigingstechnieken die jou helpen om de juist doelgroep te bereiken en enthousiasmeren
  • Een blik op de organisaties die goed aansluiten bij de verschillende profielen

Wil jij een weten hoe de verschillende financiële doelgroepen in Nederland tegen geldzaken aankijken, en ontdekken hoe jij hier effectief op inspeelt? Download dan nu de whitepaper door het formulier in te vullen.

Neem voor meer informatie contact op met Rob Doornbos of Jorn Lingsma.

 

Download de whitepaper Fintality

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn