Vitality: vitaliteit in zes leefstijlen

Sinds de coronapandemie is de vitaliteit van Nederlanders een belangrijk onderwerp van gesprek. Bijvoorbeeld hoe het gesteld is met ons immuunsysteem en hoe goed we een besmetting kunnen voorkomen of doorstaan. Met behulp van ons Vitality-model helpen wij organisaties begrijpen hoe Nederlanders tegen vitaliteit aankijken en wat voor impact de coronapandemie hierop gehad heeft. Verder biedt het model inzichten hoe organisaties Nederlands kunnen motiveren om vaker gezonde keuzes te maken.  

Motivaction heeft met het Vitality-model Nederlanders onderverdeeld in zes verschillende profielen. Naast inzicht in deze profielen, biedt het model concrete tools hoe je als organisatie jouw doelgroep aanspreekt.
 

De 6 profielen van het Vitality-model zijn:

  • Structuurgerichten – kiezen voor rust, reinheid en regelmaat
  • Gezelligheidszoekers – vinden gezelligheid en genieten belangrijker dan gezondheid
  • Prestatiegerichten – zijn doelgericht en willen er goed uit zien. Zij hebben vaak een stressvol leven
  • Kwaliteitszoekers – leiden een actief leven en willen genieten. Exclusiviteit en status typeert deze doelgroep
  • Balanszoekers – zijn intrinsiek gemotiveerd om gezond te leven en letten hierbij op alle facetten die bij vitaliteit horen  
  • Experimenteerders – proberen graag nieuwe dingen uit, ook op het gebied van sport en bewegen, voeding en mentale gezondheid

Vitality rapport

Met dit rapport krijg jij diepgaand inzicht in de 6 Vitality-profielen in Nederland en… 

  • Hoe zij tegen vitaliteit aankijken 
  • Wat hun beweeg- en sportgedrag is 
  • Wat en hoe zij eten 
  • Hoe hun mentale en sociale vitaliteit te typeren is 
  • Hoe zij omgaan met stress & ontspanning 
  • Wat hun houding is ten aanzien van vaccineren 
  • Wat de impact is geweest van de coronacrisis op hun vitaliteitshouding en -gedrag 
  • Hoe je met deze doelgroepen communiceert en via welke kanalen 

 
Je kunt het Vitality-rapport 2022 afnemen voor 3500 euro. Bij het rapport ontvang je ook de bijbehorende dataset van de laatste meting, met uitsplitsingen naar bijvoorbeeld geslacht en leeftijd. Bij afname van het rapport bieden wij de Vitality-workshop aan voor 1500 euro (het reguliere tarief is 3000 euro). 

 

"De input uit het Vitality-model van Motivaction heeft ons enorm geholpen om de engagement met onze deelnemers te versterken. Bovendien heeft het onze acquisitiekosten per klant gereduceerd en tegelijkertijd is de conversieratio van de site gestegen. Kortom, Vitality is een waardevolle ondersteuning voor ons marketingbeleid!"
Joy Jansen, Marketing Manager van Clear B.V.

 

Je kunt een preview van de rapportage downloaden door het formulier hiernaast in te vullen. Neem contact met ons voor een offerte voor het afnemen van de volledige rapportage, een Vitality-workshop of andere vragen rondom vitaliteit.

 

Facebook Twitter LinkedIn