Toegankelijkheid

Skip to main content

Whitepaper 'Wat werkt bij wie?'

30 januari 2018

De zorg staat voor steeds meer uitdagingen. Patiënten wordt gevraagd meer zelfredzaamheid te tonen, terwijl dit niet voor iedereen even makkelijk is. Denk bijvoorbeeld aan de toename van online consults. Een toenemende zorgvraag betekent daarnaast financiële druk op het systeem, waardoor er minder tijd is voor persoonlijke aandacht. Terwijl de groei in keuzemogelijkheden er juist voor zorgt dat een individu gebonden aanpak aan populariteit wint.

Hoe ga je hier als zorgprofessional zo goed mogelijk mee om? Om je met deze vraag te helpen biedt Motivaction het ZorgMentality model aan. Hierin onderscheiden we op basis van onderzoek acht soorten zorgcliënten. Elk met een eigen invulling van een gezond leven, een voorkeur voor bepaalde behandelingen en een passende communicatiestrategie.

Het doel van deze profilering is niet om mensen in een hokje te plaatsen. Persoonsgerichte zorg moet worden afgestemd op het individu en kan niet worden bedreven vanuit een model. ZorgMentality biedt echter wel belangrijke inzichten in de perspectieven van verschillende soorten patiënten die professionals ontmoeten, en daarmee nieuwe invalshoeken om naar bijvoorbeeld een behandelmethode of beleidsvraag te kijken.

In deze whitepaper krijg je:

  • Uitgebreid inzicht in de acht profielen en hun kijk op vitaliteit, voeding, passende informatieverstrekking en behandelingsvoorkeuren
  • Concrete en praktische tips om de ontwikkeling van zorgproducten, strategie en beleid op af te stemmen
  • Cases waarin do’s en don’ts voor de groepen in de praktijk worden gebracht, waardoor je direct ziet hoe de zorgtypen waarde toevoegen

Wil jij ook de verschillende manieren waarop mensen zorg ervaren beter leren begrijpen? Download dan nu de whitepaper door het formulier in te vullen.

 

Meer informatie

Lees meer over dit onderwerp:

Neem bij vragen contact op met Marcel Voorn.


Vragen?
Marcel Voorn

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Andere downloads

Vertrouwen in journalistiek

Henriët Hensen
13 januari 2023

Bouwen aan je werkgeversimago in tijden van crisis

Ester Koot
22 januari 2021

De Nederlandse energiemarkt

Gerard van der Werf
23 april 2024

Effectieve Gedragsbeïnvloeding – een model met bewuste én onbewuste routes

Cecilia Keuchenius
09 september 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency