Toegankelijkheid
De redenen voor loyaliteit en overstappen zijn niet altijd voorspelbaar. Veel bedrijven zijn daarom continu op zoek naar manieren om churn te minimaliseren. Je doet dat door zo goed mogelijk te voorspellen hoe loyaal klanten zijn, en aan de risicogroep een aanbod te doen waarvan je denkt dat deze groep daar gevoelig voor is. Maar hoe weet je wie die risicogroep is? En welk aanbod je hen moet doen?
Marketeers gaan in hun churnstrategie meestal uit van cijfers op basis van contactgegevens, sociodemografische variabelen en gedragskenmerken al betaal- of klaaggedrag. De meeste voorspelmodellen houden geen rekening met psychosociale variabelen, zoals karaktereigenschappen en demografische achtergrond. Terwijl juist het gebruik van deze ‘zachte’ variabelen een positieve bijdrage levert aan de kwaliteit van voorspelmodellen.
In deze publicatie bieden we concrete aanknopingspunten voor het opzetten van een kansrijke en gerichte churnstrategie die hier rekening mee houdt. Daarnaast lees je over:
Wil je meer weten over churn? Neem dan contact op Gerard van der Werf.
Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved