Toegankelijkheid

Whitepaper Churn en loyaliteit

24 november 2016

Weet jij waarom jouw klanten overstappen en hoe je ze kunt verleiden om te blijven?

De redenen voor loyaliteit en overstappen zijn niet altijd voorspelbaar. Veel bedrijven zijn daarom continu op zoek naar manieren om churn te minimaliseren. Je doet dat door zo goed mogelijk te voorspellen hoe loyaal klanten zijn, en aan de risicogroep een aanbod te doen waarvan je denkt dat deze groep daar gevoelig voor is. Maar hoe weet je wie die risicogroep is? En welk aanbod je hen moet doen?

 

Een churnstrategie opzetten

Marketeers gaan in hun churnstrategie meestal uit van cijfers op basis van contactgegevens, sociodemografische variabelen en gedragskenmerken al betaal- of klaaggedrag. De meeste voorspelmodellen houden geen rekening met psychosociale variabelen, zoals karaktereigenschappen en demografische achtergrond. Terwijl juist het gebruik van deze ‘zachte’ variabelen een positieve bijdrage levert aan de kwaliteit van voorspelmodellen.

In deze publicatie bieden we concrete aanknopingspunten voor het opzetten van een kansrijke en gerichte churnstrategie die hier rekening mee houdt. Daarnaast lees je over:

  • Vier churngroepen met hun eigen motieven en barrières om te blijven of over te stappen
  • Overtuigingstechnieken per profiel
  • Drie stappen om tot een effectieve en kostenbesparende aanpak te komen

Wil je meer weten over churn? Neem dan contact op Gerard van der Werf.

 
 
 

Vragen?
Gerard van der Werf

Email g.vanderwerf@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 40


Andere downloads

Whitepaper Sparkey - Het bouwen aan je werkgeversimago in tijden van crisis

Ester Koot
22 januari 2021

Effectieve Gedragsbeïnvloeding – een model met bewuste én onbewuste routes

Cecilia Keuchenius
09 september 2019
Whitepaper clienttypen

Whitepaper 'Wat werkt bij wie?'

Marcel Voorn
30 januari 2018
Mediarapport Mentality 2019

Mediarapport Mentality: het mediagebruik van jouw doelgroep

Jeroen Senster
18 juli 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved