Toegankelijkheid

Gerard van der Werf

Senior Research Consultant
"Samen met mijn collega's bied ik inzicht in de sociologie van de energietransitie."

Gerard van der Werf

Senior Research Consultant

"Samen met mijn collega's bied ik inzicht in de sociologie van de energietransitie."

Duurzaamheid

Energie

Vijf Tinten Groener

Mentality


Doelgroepsegmentatie


Neuro

De focus van mijn werk ligt op energie, duurzaamheid en MVO. Samen met mijn collega's help ik onze klanten met inzichten in kennis, houding en gedrag van doelgroepen (klantgroepen) op dit thema.

Een goed startpunt voor een gesprek over dit thema is het whitepaper Vijf Tinten Groener waarvan ik co-auteur ben. Technisch is meer mogelijk dan we maatschappelijk geaccepteerd krijgen. Daarom is het van belang om in kaart te brengen wat de drijfveren en belemmeringen zijn van mensen om in beweging te komen. En dat doen we.

Ik ben opgeleid als economisch psycholoog en die studie past heel goed bij mijn werk bij Motivaction waar ik sinds 2014 aan de slag ben. Waarom doen mensen wat ze doen? Wat zijn hun motieven? Welke verhalen, argumenten en overtuigingsstrategieen zijn effectief en welke niet? Er zijn bibliotheken volgschreven over dit thema, maar, als je dit interessant vindt lees dan in ieder geval Daniel Kahneman en Dan Ariely.

Bijdragen van
Gerard van der Werf
Geld verdienen en bijdragen aan een betere wereld kunnen prima samengaan
Opinieonderzoek: burgers positiever over energietransitie door oorlog Oekraïne
Maatschappelijke Imago Organisaties
Inzicht in het maatschappelijke imago van jouw organisatie: schrijf je in voor de Maatschappelijke Impact Monitor
Ruime meerderheid jongeren bezorgd over klimaat en leefomgeving
Draagvlak aardgasvrij wonen neemt na drie jaar weer toe
Duurzaamheid woningen
Belang duurzaamheid op woningmarkt groeit
Nederlanders overschatten klimaatbeleid
Nederlanders willen biodiversiteit beschermen
Nederlanders willen biodiversiteit beschermen, maar slechts een kwart weet hoe

Actualiteiten

Nederland bezuinigt op boodschappen, voorkeur voor huismerken en goedkope basisproducten neemt toe

Els van der Velden
29 december 2022

Nederlanders eten seizoensbewust en klassiek, stamppot favoriet

Ruurd Hielkema
29 december 2022

Maak kennis met onze nieuwe collega's!

Damiano Pieters
28 december 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved