Arbeidsmarktvraagstukken

"Ten opzichte van andere bureaus levert Motivaction echt maatwerk, zowel in het onderzoek als in de advisering daaropvolgend. Dat geeft ons concrete input waarmee we aan de slag gaan en dat heeft voor ons grote waarde."
Edwin Speelman, HR Manager bij Wensink Automotive B.V.

Bevlogen medewerkers maken een organisatie succesvol. Hoe zorg je dat je ze werft, ontwikkelt en behoudt?

Op de arbeidsmarkt gebeurt veel, maar dat is voor jou waarschijnlijk niets nieuws. Je moet als werkgever aantrekkelijk zijn voor nieuwe medewerkers en aansprekend blijven voor je huidige talenten. Daar komt veel bij kijken, want hoe communiceer je gericht met (potentiële) werknemersgroepen? Wat is de beste begeleiding van een employee journey? Hoe ga je als werkgever op de juiste manier om met de wensen en verwachtingen van millennials en generatie Z?

 

Arbeidsmarktonderzoek

Het zijn belangrijke vragen die je pas kunt beantwoorden als je inzicht hebt in de drijfveren en het gedrag van je medewerkers. Dit is kennis die je verkrijgt door een combinatie van HR, marketing en arbeidsmarktonderzoek en waarmee je onderbouwt:

  • Hoe je de juiste talenten in de markt vindt en waarmee je hen aanspreekt
  • Welke manier van communiceren past bij jouw medewerkers, en hoe je eigen regie stimuleert
  • Wat werknemers in de organisatie belangrijk vinden in hun werk, hoe je hen motiveert en hoe je zorgt dat ze uiteindelijk als ambassadeur vertrekken

Bij Motivaction noemen we deze touchpoints van de employee journey connect, develop en switch. Op basis van jarenlang onderzoek onder werknemers weten we wat hen drijft en kunnen we gericht advies geven op die punten. Zo helpen we jou met het vinden, aantrekken en behouden van de juiste, productieve en gelukkige medewerkers. Dit is goed voor het succes van je werknemers en voor de organisatie.

Klik op de afbeelding om deze te vergroten voor een betere leesbaarheid

Onze tools

We zijn allemaal individuen met onze eigen identiteit, en toch zien we sterk overlappende patronen tussen typische groepen werknemers. Hecht iemand aan een vastomlijnde functie met concrete werkzaamheden, of wil hij de vrijheid om de baan op zijn eigen manier in te vullen? Neemt iemand graag zelf het initiatief om haar ontwikkeling een boost te geven met een uitdagend opleidingstraject, of moet je haar aansporen om zich aan te melden voor een korte cursus? Door met onderlinge verschillen in drijfveren en waarden rekening te houden creëer je optimale ervaring voor (potentieel) talent. Daarom hebben wij onze WorkProfiler werknemersprofielen ontwikkeld, zo weet jij welke typen medewerkers er bij jou werkzaam zijn en kun je daar op inspelen.

Wil je weten welk werknemersprofiel jij zelf bent? Doe dan hier de test!

Klik op de afbeelding om deze te vergroten voor een betere leesbaarheid

Daarnaast kunnen we helpen door middel van:

  • EigenaarschapScan: dit instrument toont aan hoe en in welke mate er eigenaarschap is binnen de organisatie, en wat de verbeterpunten zijn
  • Werkdrukmeter: een volledig beeld van de in- en externe factoren die bijdragen aan de werkdrukbeleving binnen je organisatie en advies geeft over mogelijke oplossingen
  • WorkMotiv: een medewerkersonderzoek dat uit te vragen is in modules, zodat jij bepaalt welke aspecten je op welk moment uitvraagt en direct met de resultaten aan de slag kan

 Lees meer over de verschillen tussen generaties op de werkvloer in de whitepaper ‘Millennials: Wat kunnen ze voor jou als werkgever betekenen?’ of op de site van Ikons waar wij onlangs een ‘communiceren met millennials’ training gaven.

Wil je meer weten over arbeidsmarktonderzoek bij Motivaction? Neem dan contact op via het formulier.

 
+31 (0)20 589 82 36

Vul bij interesse dit formulier in, dan nemen wij contact met je op voor extra informatie.

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn