Arbeid en Organisatie

Arbeidsmarktonderzoek in de praktijk

Op de arbeidsmarkt zien we weer beweging ontstaan. Het aantal vacatures groeit en medewerkers heroriënteren zich op hun positie op de arbeidsmarkt. HRM-managers en leidinggevenden zullen extra hard op zoek moeten gaan naar de factoren die ervoor zorgen dat medewerkers (blijven) werken vanuit bevlogenheid en motivatie. Want alleen dan wordt de productiviteit binnen de organisatie positief beïnvloed.
 

Wat levert arbeidsmarktonderzoek je op?

Je beschikt over heldere inzichten in en concrete handvatten voor de interne en externe strategie van jouw organisatie. Als werkgever geeft dit jou alle mogelijkheden om de juiste medewerkers aan te trekken én te binden.

 

  • Met onze Medewerkerssegmentatie: WorkLocus weet je precies welke typen werknemers nu op de werkvloer aanwezig zijn en hoe je hen het beste kunt stimuleren en motiveren.
  • Met WorkMotiv weet je hoe medewerkers jouw organisatie waarderen en hoe gemotiveerd zij zijn om hun werk optimaal uit te voeren.
  • Met Succesvol recruiten kan je gerichter en efficiënter de juiste werknemers werven, ook als het gaat om de lastig te bereiken doelgroepen.
  • Met Veranderingsmanagement weet je precies hoe goed jouw organisatie is ingericht op veranderingen.
  • Met onze Midlife Carrières Scan en Advies krijg je grip op de diversiteit van de groep 45-pluswerknemers.
  • Met onze EigenaarschapScan krijg je inzicht in jouw Eigenaarschap binnen jouw organisatie.
  • Met onze DoelgroepMonitor - ICT stellen wij overeenkomsten en verschillen vast tussen werkgevers en werknemers wat betreft werkbeleving, ambities, wensen, behoeften, doelen, veranderingsbeleving en verwachtingspatronen.

 

Deel dit bericht via:
FacebookTwitterLinkedin

Sitemap

Facebook
Twitter
LinkedIn