BusinessLocus: ondernemerschapsstijlen binnen het MKB

“De verfrissende aanpak van Motivaction hielp ons te gaan denken vanuit de beleving van de ondernemer.”
Adviseur Regiostimulering, Kamer van Koophandel Amsterdam

Ondernemers zijn net mensen

Elk type ondernemer heeft verschillende dromen, wensen, ambities. En een eigen strategie om dit alles te realiseren. Een B2B onderzoek vormt het uitgangspunt voor het BusinessLocus-model, een segmentatiemodel gebaseerd op persoonlijke opvattingen, drijfveren en ondernemersstijlen van ondernemend nederland. Door met deze segmentatietool te onderscheiden op motieven en mentaliteit, is het mogelijk om ondernemers gerichter en effectiever te benaderen en bereiken. Wat wie weet wat ondernemers drijft, kan hen beter raken met een passende B2B marketing strategie.

 

Het BusinessLocus-model: segmentatie van MKB'ers

Het model biedt daarmee inzicht in de verschillende mentaliteitsgroepen binnen het MKB. Op basis van het onderzoek dat ten grondslag ligt aan het segmentatiemodel kunnen wij 6 verschillende typen ondernemers onderscheiden die op basis van hun ‘professionele’ normen en waarden van elkaar verschillen. Het model toont ook aan dat binnen het MKB de ‘mentaliteit’ van de ondernemer voor een groot deel bepaalt hoe een bedrijf georganiseerd is en wat het karakter van een onderneming is. En dat als een onderneming succesvol is en groeit, die mentaliteit doorsijpelt naar de functionarissen waarmee de ondernemer zich omringt.

 

BusinessLocus model


Wil je weten welk type ondernemer je zelf bent? Doe de test!

 

Bekijk hier de verschillende groepen:

Profiel einzelgängerProfiel expertProfiel hoederProfiel pragmaticusProfiel ontplooier

 

Download de whitepaper

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn