BusinessLocus: ondernemerschapsstijlen binnen het MKB

“De verfrissende aanpak van Motivaction hielp ons te gaan denken vanuit de beleving van de ondernemer.”
Adviseur Regiostimulering, Kamer van Koophandel Amsterdam

Ondernemers zijn net mensen

Nederland telt bijna 2 miljoen MKB-bedrijven en ZZP’ers, allemaal met eigen dromen en eigen doelen. Elk type ondernemer heeft verschillende dromen, wensen, ambities. En een eigen strategie om dit alles te realiseren. Wij hebben het BusinessLocus-model ontwikkeld om meer grip te krijgen op deze diverse doelgroep. BusinessLocus is een segmentatiemodel voor het MKB, gebaseerd op persoonlijke opvattingen, drijfveren en ondernemersstijlen. Met BusinessLocus is het mogelijk om ondernemers gerichter en effectiever te benaderen en bereiken. Want wie weet wat ondernemers drijft, kan hen beter raken met een passende B2B marketing strategie.

 

Het BusinessLocus-model: segmentatie van MKB'ers

In het BusinessLocus-model onderscheiden wij 6 typen ondernemers die op basis van hun ‘professionele’ normen en waarden van elkaar verschillen. Het model toont aan dat binnen het MKB de ‘mentaliteit’ van de ondernemer voor een groot deel bepaalt hoe een bedrijf reilt en zeilt en wat het karakter van een onderneming is. Tenslotte vinden alle ondernemers dat hun karakter zich weerspiegelt in hun onderneming.

BusinessLocus model


Wil je weten welk type ondernemer je zelf bent? Doe de test! 

Bekijk hier de verschillende groepen:

Neem voor meer informatie contact op met Rob Doornbos.

 

Download de whitepaper

Bekijk hier de privacy policy

Facebook Twitter LinkedIn