Toegankelijkheid

Skip to main content

Stakeholder- en reputatiemanagement raken aan purpose driven leadership - Karel Slootman bij New Business Radio

27 november 2019

Bij de beschouwing van het domein ‘reputatie en stakeholders’ over een wat langere periode ziet Karel Slootman drie tijdzones met elk zijn eigen kenmerken. Hierin speelt de periode na de eeuwwisseling met de financiële crisis en een grote reeks aan reputatie schandalen een belangrijke rol. “Het wantrouwen dat nog bestaat jegens grote instituten is in dit licht niet heel verwonderlijk, maar ik zie steeds meer positieve voorbeelden van bedrijven en organisaties die hun purpose vinden en daaraan werken in lijn met hun eigen DNA.”

Je moet als organisatie op het gebied van stakeholder- reputatiemanagement de lat hoog leggen, de juiste dingen doen vanuit je strategie en aandacht hebben voor al je stakeholders. Zij vertegenwoordigen per slot van rekening ‘de maatschappij’. Dat stelt Karel Slootman bij New Business Radio: “Je ziet dat organisaties steeds meer rekening houden met de samenleving en hun oprechte aandacht hebben liggen op purpose driven leadership. Hiermee sluiten zij aan op de behoefte vanuit de maatschappij dat organisaties niet meer alleen worden afgerekend op hun economische prestaties. We staan als mensheid voor nogal wat uitdagingen. Alleen als overheden, ngo’s en bedrijven de handen ineen slaan, komt de weg vrij voor structurele oplossingen op het gebied van klimaat, cyber security, migratie, voedingstekorten, armoede, et cetera.”

Wil je weten welke voorbeelden dit zijn, en welke inzichten Karel verder heeft wat betreft reputatiemanagement? Je kunt nu het hele interview terugluisteren op New Business Radio.

Neem voor meer informatie, vragen of reacties contact op met Karel Slootman.

Deel dit artikel

Vragen?
Karel Slootman

Email
Functie Managing Partner
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Gaan we weer langer douchen als de gasprijzen dalen?

Cecilia Keuchenius
14 februari 2023

In 4 stappen naar een nieuw concept. Stap 3: aanscherpen op basis van klantfeedback

Henriët Hensen
11 december 2019

Babyboomers floreren: wat we kunnen leren van hun welzijn

Henk Heinen
09 december 2024

We eten gezond én ongezond anno 2018

Ruurd Hielkema
05 maart 2018
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency