Toegankelijkheid

Skip to main content

Stakeholder- en reputatiemanagement raken aan purpose driven leadership - Karel Slootman bij New Business Radio

27 november 2019

Bij de beschouwing van het domein ‘reputatie en stakeholders’ over een wat langere periode ziet Karel Slootman drie tijdzones met elk zijn eigen kenmerken. Hierin speelt de periode na de eeuwwisseling met de financiële crisis en een grote reeks aan reputatie schandalen een belangrijke rol. “Het wantrouwen dat nog bestaat jegens grote instituten is in dit licht niet heel verwonderlijk, maar ik zie steeds meer positieve voorbeelden van bedrijven en organisaties die hun purpose vinden en daaraan werken in lijn met hun eigen DNA.”

Je moet als organisatie op het gebied van stakeholder- reputatiemanagement de lat hoog leggen, de juiste dingen doen vanuit je strategie en aandacht hebben voor al je stakeholders. Zij vertegenwoordigen per slot van rekening ‘de maatschappij’. Dat stelt Karel Slootman bij New Business Radio: “Je ziet dat organisaties steeds meer rekening houden met de samenleving en hun oprechte aandacht hebben liggen op purpose driven leadership. Hiermee sluiten zij aan op de behoefte vanuit de maatschappij dat organisaties niet meer alleen worden afgerekend op hun economische prestaties. We staan als mensheid voor nogal wat uitdagingen. Alleen als overheden, ngo’s en bedrijven de handen ineen slaan, komt de weg vrij voor structurele oplossingen op het gebied van klimaat, cyber security, migratie, voedingstekorten, armoede, et cetera.”

Wil je weten welke voorbeelden dit zijn, en welke inzichten Karel verder heeft wat betreft reputatiemanagement? Je kunt nu het hele interview terugluisteren op New Business Radio.

Neem voor meer informatie, vragen of reacties contact op met Karel Slootman.


Vragen?
Karel Slootman

Email
Functie Managing Partner
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

ZorgMentality

Marcel Voorn
25 maart 2014

'Coronacrisis maakt ontspannen moeilijker'

Marcel Voorn
05 november 2020

Salariskloof lijkt groter te worden, vrouwen alsnog positiever over arbeidsmarkt

Ester Koot
14 juni 2019

Hoe Nederlanders dubben met duurzaamheid. Is die komkommer in plastic nu wel, of niet milieuvriendelijk?

Lieke van Duist
27 februari 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency