Toegankelijkheid

Skip to main content

Een terugblik op 2019, en een beschouwing op de toekomst

22 december 2019

De tijd van reflectie is weer aangebroken; hoe is het jaar geweest als mens, als professional en voor ons als bureau? We blikken terug op het verleden en doen een aantal ‘educated guesses’ naar de toekomst. Onze positionering en proposities houden we tegen het licht en scherpen we aan, waar nodig. Ook de invulling van onze innovaties hangt samen met deze beschouwing en onze toekomstverwachtingen. Zo gaan wij ons in 2020 versterkt richten op ons onderzoek en advies op data analytics-, HR- en arbeidsmarkt-gebied, naast datgene wat je al van ons gewend bent.

Al jarenlang is ons waarden- en leefstijlmodel Mentality een van de belangrijkste ‘cabriolets in onze etalage.’ Wij merken dat deze niet verstoft, maar glimt als nooit tevoren. Dit is te danken aan goed werk van onze collega’s enerzijds en aan de turbulentie in de buitenwereld anderzijds. Het is een tijd die vraagt om diepgang en duiding. Organisaties zijn behalve naar groei ook op zoek naar een ‘purpose’, en die purpose is bij uitstek op waarden gebaseerd. Het moet passen bij het DNA van het merk en bij de waarden en mentaliteit van de consumenten/burgers waar deze zich op richt. Daarmee wordt het voor organisaties steeds belangrijker om niet alleen het gedrag van mensen te kennen, maar ook te kijken naar ‘het waarom’ dat daar achter zit.

In ons jaaroverzicht is een selectie te lezen van de content die wij in 2019 naar buiten hebben gebracht. We profileren doelgroepen, we signaleren trends en maken de vertaalslag van insights naar de context van onze klanten. In de meeste gevallen raken de onderwerpen in de artikelen aan actuele thema’s waar jij als relatie van Motivaction, als professional en/of als individu mee te maken hebt. Veel van ons werk komt samen in de recente publicatie over effectieve gedragsbeïnvloeding. Dat is tenslotte wat veel organisaties voor ogen hebben: gedrag beïnvloeden ten faveure van groei in welke vorm dan ook. Welke tactiek hiervoor effectief is, is vooral afhankelijk van de mentaliteit en het waardenprofiel van de persoon en niet zozeer van ‘harde’ sociodemografische kenmerken.

We rekenen erop dat we elkaar ook in 2020 weer verder kunnen helpen en mogen bijdragen aan de verbinding tussen jouw organisatie en de voor jullie relevante doelgroepen.

Namens alle Motivaction medewerkers wensen wij je een heel mooi 2020 toe!

Je kunt ons jaaroverzicht hier downloaden:


Vragen?
Pieter Paul Verheggen

Email
Functie Algemeen Directeur
Telefoon +31 (0)20 589 83 83

Karel Slootman

Email
Functie Managing Partner
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Nederlanders over het klimaat

Gerard van der Werf
06 juni 2019

Generatie Z: maken ze zich zorgen om de wereld, of toch meer om zichzelf?

Ester Koot
17 februari 2020

Hoe kies je je eerste wijk om van het aardgas af te gaan?

Marco Sodderland
14 november 2018

Kopje soep in plaats van een kroket, hoe krijg je de medewerker zo ver?

Sanne Audenaert
15 februari 2024
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency