Toegankelijkheid

Skip to main content

Slimme data, sterke resultaten: wat databaseverrijking voor je kan betekenen

24 april 2024

Wil jij beter inzicht in jouw doelgroep? Wil jij meer weten over de mensen in jouw klantenbestand? Wil jij weten welke doelgroep je nog niet bedient en waar nieuwe kansen liggen? Met onze databaseverrijking bieden wij een snel en betaalbaar antwoord op deze vragen.

Om beter inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van jouw klanten/achterban is het lang niet altijd nodig een nieuw, uitgebreid en soms kostbaar onderzoek op te starten. Op basis van beschikbare data kunnen wij een rijk beeld schetsen van jouw klanten. Motivaction kan namelijk een doelgroepanalyse uitvoeren op jouw klantenbestand en in kaart brengen hoe deze is samengesteld op basis van Mentality. 

Het Mentality-model heeft zich in de afgelopen 25 jaar ruim bewezen als waardevolle tool om invulling te geven aan marketing en communicatie. Om de samenstelling te bepalen kun je een enquête voorleggen aan klanten. Dit is een goede methode maar relatief kostbaar. Onze databaseverrijking is een relatief eenvoudig en kostenefficiënt alternatief en heeft een korte doorlooptijd waardoor we snel inzichten genereren. 


Wat we doen:

We koppelen onze Mentality-database aan jouw klantenbestand op basis van postcode en/of huisadres. Dit is mogelijk omdat het Mentality-milieu van alle ruim 8 miljoen Nederlandse huisadressen bij ons bekend is. Na de verrijking leveren wij een overzicht met de verdeling van Mentality. Indien gewenst kan dit ook op persoonsniveau worden teruggeleverd. Daarnaast bieden we rapportages, presentaties en workshops om het doelgroepdenken nog meer in de organisatie te verankeren. 


Wat levert het op?

  • Je krijgt inzicht in de verdeling van Mentality in jouw klantenbestand
  • Je krijgt inzicht in welke doelgroepen nu vooral door jouw organisatie worden bereikt
  • Je krijgt inzicht in welke potentiële doelgroepen je nu nog niet bereikt (blinde vlek) maar wel interessant zijn voor jouw organisatie
  • Deze inzichten bieden jouw organisatie concrete handvatten voor de communicatiestrategie

‘We weten nu heel goed wie onze warme doelgroep is en dat is ontzettend waardevolle informatie die we hebben doorvertaald naar onze doelgroepstrategie.’ - Yvanka van der Zwaan, Specialist Loyalty & Audience Strategies bij Oxfam Novib

Deel dit artikel

Vragen?
Lieke van Duist

Email
Functie Research Manager
Telefoon +31 (0)20 589 82 39

Seth Schaafsma

Email
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen

Hoe ontwikkel je een nieuwe onderzoekstool? In gesprek met Sander

Sander Kluiters
24 februari 2020

Mentality Financeprofielen

De Financeprofielen van Motivaction helpen banken, verzekeraars en beleidsmakers om dienstverlening, communicatie en beleid effectiever in te richten. Van financiële educatie tot digitale selfservice: met inzicht in 5 financiële gedragsstijlen bereik en activeer je jouw doelgroep veel (klant)gerichter.
Marcom
19 mei 2025

Nieuwsbrief december'24: Over shared dining, geluksgevoel onder Nederlandse en een terugblik op 2024

Karine Bloem
10 december 2024

De druk op Generatie Z: meteen goed kiezen tussen al die opleidingsmogelijkheden

Maartje Rooker
11 december 2019
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.


Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency