Communicatie- en brandingonderzoek: verbeter jouw communicatiestrategie en verhoog jouw ROI

“Motivaction biedt ons altijd een perfecte combinatie van flexibiliteit, prijs, kwaliteit en enthousiasme en is om die reden al jaren een van onze vaste partners.”
Daan Rullmann, Senior Business Science Executive MediaCom  

Effectief communiceren met jouw klanten wordt steeds lastiger nu ze naar schatting dagelijks al met 100 tot 5.000 reclameboodschappen geconfronteerd worden. Met een jaarlijkse uitgave van zes miljard aan media-inzet en een toename van het aantal touchpoints en vormen, wordt het steeds moeilijker voor adverteerders om consumenten kosteneffectief te bereiken. Het brein kan immers maar een beperkte hoeveelheid informatie verwerken en deze in daden omzetten. Wij helpen je graag met het aanscherpen van jouw strategie op het gebied van communicatie en branding. 

 

Wat houdt communicatie- en brandingonderzoek in?

Bij communicatie- en brandingonderzoek zetten wij gerichte methoden en technieken in die helpen jouw communicatie te optimaliseren. Ons brede scala aan expertises bevat zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek, gecombineerd met neuro-onderzoek (Impliciete Associatie Test, InnerWorld, Facial Coding, Eyetracking), waarbij we samenwerken met Validators.

 

Communicatie-onderzoek

 

Waarom communicatie- en brandingonderzoek?

Weet je wat jouw reclame-investering concreet oplevert in termen van conversie, website of winkelbezoek en sales? En hoe je jouw doelgroep effectief kunt benaderen en beraken? Campagnes kosten veel geld, helemaal als ze niet de juiste resultaten opleveren. Gericht marktonderzoek kan ervoor zorgen dat de gewenste resultaten worden behaald en het communicatiebudget effectiever wordt ingezet. 

 

Hoe gaan we te werk?

Er zijn allerlei ontwikkelingen gaande met als doel meer grip te krijgen op de emoties van consumenten: waardoor worden zij nou precies geraakt bij het al of niet aanschaffen van producten en het zien van campagnes? Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk zintuigen en emoties te meten. Door de nieuwe methoden te verbinden met klassieke kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden kunnen wij onderbewuste patronen en verbanden doeltreffender duiden.  

 

Communicatie en brandingonderzoek

 

 

Wat levert het je op?

  • Helpt de ROI van jouw media-inzet te verhogen.
  • Inzicht in de communicatiekracht van jouw campagne(concept). 
  • Biedt je concrete handvatten voor de noodzakelijke aanscherping van jouw strategie en communicatieplan.
  • Het effectiever inzetten van jouw communicatiebudget.
  • Het realiseren van jouw communicatiedoelstellingen.

Wat doen we op het gebied van communicatie- en brandingonderzoek:

 

Bekijk de klantcase van TicketVeiling "Communicatie-onderzoek effectiviteit media-inzet".

Communicatie-onderzoek TicketVeiling

 
 

Facebook Twitter LinkedIn