Communicatie- en brandingonderzoek

“Motivaction biedt ons altijd een perfecte combinatie van flexibiliteit, prijs, kwaliteit en enthousiasme en is om die reden al jaren een van onze vaste partners.”
Daan Rullmann, Senior Business Science Executive MediaCom  

De uitdaging om potentiële klanten te bereiken wordt steeds groter. Consumenten zien duizenden (reclame) uitingen per dag. Daarvan blijft maar een fractie hangen. Je moet dan ook effectief communiceren om door alle ruis heen de juiste doelgroep te raken.

En als je de doelgroep bereikt, is het de vraag of jouw boodschap het gewenste effect heeft. Wat levert je online marketingstrategie bijvoorbeeld op als je kijkt naar website bezoekers of contactaanvragen?

Om er zeker van te zijn dat je jouw publiek echt bereikt én aanzet tot actie, kun je een strategie niet meer baseren op een eigen onderbuikgevoel. Met communicatie- en branding onderzoek scherp je jouw communicatiestrategie, (online) marketingstrategie of public-relations-campagne aan op basis van data-analyser en vergroot je de kans op succes.

 

Behaal beter resultaat met marktonderzoek op maat

Met communicatie- en branding onderzoek zorg je voor een solide basis voor het effectief communiceren met de doelgroep, je behaalt een beter resultaat met je communicatiestrategie en je zet je budget doeltreffend in. Gerichte activiteiten zijn bijvoorbeeld:

  • Onder de doelgroep testen of een campagne aanslaat voordat je de markt op gaat
  • Marketing-uitingen voor een nieuw product via passende kanelen verspreiden
  • Een merk- or productimago bij verschillende consumentengroepen achterhalen
  • Op basis van data een strategie ontwikkelen die aansluit bij jouw communicatiedoelstellingen

 

Marktonderzoek doen: Welke methoden kun je gebruiken?

Om er zeker van te zijn dat je precies de informatie krijgt die je nodig hebt om jouw communicatie- en/of marketingdoelstellingen te behalen, kun je kiezen uit een aantal onderzoeksmethoden. We verbinden bij Motivaction nieuwe methoden met klassieke vormen van kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek om zo bewuste en onderbewuste patronen en verbanden nog effectiever in kaart te brengen.
 

Campagnes testen

  • BrandScope: meet of advertenties het gewenste effect hebben en hoe ze een merkimago beïnvloeden
  • Concept- en pretest: achterhaalt of jouw reclame de gewenste boodschap overbrengt door diepte-interviews met consumenten
  • Facial Coding: ontdekt welke emoties jouw campagne opwerkt door een analyse van gezichtsuitdrukkingen
  • Neuromarketing: maakt onderbewuste processen en emoties inzichtelijk met behulp van neurowetenschap
  • Pr- en publiciteitsonderzoek: biedt gedegen onderzoek als basis voor een pr-campagne rondom jouw boodschap of dienst
  • Sponsoreffectmeting: meet de effecten van jouw sponsoractiviteiten
     

Imago- en reputatie onderzoek

 

Wil je meer weten? Vul het contactformulier op deze pagina in. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.


Een voorbeeld van een communicatieonderzoek? Lees de case van Ticketveiling.

 
 

Meer informatie? Neem contact op:

Facebook Twitter LinkedIn