De Mentality-test

Wat is Mentality™?

Het Mentality-model deelt Nederlanders op in acht milieus naar hun levensinstelling. Deze milieus definiëren we op basis van persoonlijke opvattingen en waarden die aan de leefstijl van elke groep ten grondslag liggen. Mensen uit hetzelfde milieu hebben gedeelde waarden ten aanzien van werk, vrije tijd en politiek, en tonen overeenkomstige ambities, drijfveren en consumentengedrag.

Wil je weten in welk Mentality-milieu jij past? Klik op onderstaande button en vul de vragenlijst in: bij elke stelling kun je aangeven in hoeverre je het ermee eens of oneens bent. Een eenmaal gegeven antwoord is niet meer te veranderen. In vijf tot tien minuten ben je klaar met invullen. Na het invullen ontvang je meteen via de e-mail jouw persoonlijke Mentality-profiel!

 

 

 

Wat kun je met Mentality™?

Veel organisaties hebben onvoldoende of geen zicht op het dagelijks leven en de belevingswereld van hun doelgroep(en). Het Mentality-model zorgt ervoor dat je in de huid van jouw klanten kunt kruipen, en biedt zo een effectieve marktsegmentatie. Zo weet je door inzicht in de Mentality-milieus bijvoorbeeld:

  • Welke doelgroep past bij jouw organisatie
  • Welke media je het best in kunt zetten om jouw doelgroep te bereiken
  • Hoe jouw doelgroep in het leven staat, wat hun drijfveren zijn en waar ze waarde aan hechten
  • Wat de beste tone of voice is om hen te bereiken

Door jarenlang onderzoek geven onze Mentality-databases inzicht in de aard van jouw huidige en potentiële klanten. Veel vragen zijn dus snel te beantwoorden, soms zonder dat daar een apart leefstijlonderzoek voor nodig is.

Lees meer over Mentality of neem contact op met Kevin Hengstz voor meer informatie. 

Facebook Twitter LinkedIn