Toegankelijkheid

Skip to main content

Digitality

Wat drijft de digitale consument?

De eerste groep mensen die in een digitaal tijdperk is opgegroeid wordt nu volwassen. Dit markeert een uniek kruispunt in de tijd met drie generaties: mensen die in hun leven altijd ‘connected’ zijn geweest, mensen die de digitale wereld in hun leven hebben ingepast en mensen die het grootste deel van hun leven offline waren.

Staan de mensen die in een (gedeeltelijk) digitale cultuur zijn opgegroeid anders in het leven dan mensen die zonder internet zijn opgegroeid? Of maakt het niet uit hoe oud je bent omdat andere aspecten de digitale mentaliteit bepalen?

Wat wij doen

Wij hebben hét domeinspecifieke onderzoeksprogramma voor het digitale leven ontwikkeld: Digitality. Continu onderzoek naar digitaal gedrag en digitale waarden en leefstijlen biedt antwoord op vragen als:

  • Is een digitaal leven anders dan het fysieke leven?
  • Welk deel van het leven is digitaal?
  • En wat zal nooit digitaal worden?
  • Waarom delen sommige mensen alles op social media en anderen niet?
  • Zijn er verschillende digitale lifestyles?

Het Digitality-doelgroepenmodel deelt mensen in op basis van hoe zij omgaan met telecom en informatietechnologie, de wijze waarop zij hun digitale leven hebben ingericht en de drijfveren die hieraan ten grondslag liggen.

Wat levert het op?

Digitality levert domeinspecifieke inzichten in het digitale leven van consumenten, hun gedrag en de onderliggende motieven daarvan. Dit biedt antwoorden op vraagstukken rondom:

  • Merk en positionering. Inzichten in digitaal gedrag en de waarden van de digitale doelgroepen dragen bij in de ontwikkeling van jouw positionering.
  • Media-inzet. Sluit goed aan bij de tone of voice van digitale doelgroepen bij marketing- en communicatievraagstukken.
  • Welke digitale doelgroep past bij jouw merk, product en dienst? Op welke trends en ontwikkelingen kan je inspelen?
  • Resultaten voor jouw mobiele marketingstrategie. Wat verandert door het gebruik van smartphones en tablets in de touchpoints en het aankoopproces?

Cases

> privacy supermarkt

> Whitepaper Everything connected download

> Slim Nederland in 2030

Deel dit artikel

Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 14


Gerelateerde artikelen

Mentality Duurzaamheidsprofielen

Duurzaam gedrag komt niet alleen tot stand door het vergroten van kennis of het creëren van meer bewustzijn. Het draait om waarden, drijfveren en leefstijl. De Mentality Duurzaamheidsprofielen (bekend als Vijf Tinten Groener) brengen die verschillen helder in kaart. 
Gerard van der Werf
17 oktober 2018

Mentality Vitaliteitsprofielen

Met de Mentality Vitaliteitsprofielen profielen helpen wij organisaties om hun doelgroepen (nog) beter te leren kennen, hun taal te spreken, aanbod te optimaliseren en uiteindelijk gezonder gedrag bewerkstelligen. Fysiek, mentaal en sociaal.
Marcom
03 juli 2025

Mentality Mediaprofielen

Mentality Mediaprofielen bieden een frisse blik op mediaconsumptie. Ze laten zien waarom mensen kiezen voor bepaalde content, platformen of vormen van media. Ongeacht hun leeftijd, woonplaats of demografie.
Marcom
03 juli 2025

Mentality Shopperprofielen

Door acht shopperprofielen helder in kaart te brengen, maakt Mentality Shopperprofielen het mogelijk om je marketing, assortiment en communicatie perfect af te stemmen op jouw doelgroep. Ontdek hoe je met gerichte inzichten het verschil maakt op de winkelvloer én online.
Marcom
03 juli 2025
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency