M-Select, het inhouse respondentenselectiebureau

 “Juist ook bij de complexere projecten loopt het altijd goed en bij dit soort vraagstukken wordt meegedacht om tot een goede oplossing te komen.”
Anne-Marie Smink, Research Manager MediaCom

Goede respondenten zijn de basis van goed onderzoek. Of het nu gaat om strategieën, ideeën, reclame-uitingen of nieuw beleid: om zeker te zijn van succes is het essentieel de strategieën en ideeën te toetsen aan de wensen en behoeftes van de gebruiker of (potentiele) klant. Je leert de gedachte- en belevingswereld van uw doelgroep kennen door in gesprek te gaan met respondenten die betrokken en kritisch zijn, en die graag hun mening geven over de onderwerpen die hen raken. Voor deze respondenten kun je terecht bij M-Select, de community van Motivaction.

 

Respondentenselectie op maat

M-Select is het inhouse selectiebureau voor kwalitatief onderzoek van Motivaction. Bij M-Select vind je alles voor jouw onderzoek onder één dak. Doordat wij direct contact onderhouden met zowel de onderzoekers als de respondenten, zorgen wij ervoor dat de kwaliteit van onze selecties altijd hoog is. Onze medewerkers selecteren op basis van persoonlijke gesprekken de respondenten die aansluiten bij het doel van jouw onderzoek, want voor iedere onderzoeksvorm is er een geschikte respondent. M-Select biedt je alle expertise en kennis, faciliteiten en mogelijkheden voor kwalitatief onderzoek. Wij hebben ervaring met selecties in verschillende maten van complexiteit en grootte; van een handvol tot duizend respondenten.

 

Selectie binnen het segment dat je zoekt

M-Select zet bij de selecties het unieke Mentality-model in. Dit door Motivaction ontwikkelde segmentatietool onderscheidt acht klantendoelgroepen.

 

Daarnaast kenmerken de selecties van M-Select zich als volgt:

  • Wij hanteren de Gouden Standaard met betrekking tot opleidingsniveau en inkomen
  • Door onderscheid te maken in factoren als leeftijd, geslacht en (etnische) achtergrond bereiken wij het segment dat je zoekt
  • Naast respondenten uit onze eigen community kunnen wij natuurlijk ook respondenten uit door jou aangeleverde (klanten)bestanden uitnodigen voor onderzoek
  • Wij hebben ruime ervaring met het benaderen van high-end zakelijke contacten

Wij selecteren respondenten voor onder andere:

  • Focusgroepen – gesprekken op locatie met 6 tot 8 respondenten die meestal 1,5 tot 2 uur duren
  • Een-op-eengesprekken – individuele interviews op locatie die vaak 25 minuten tot een uur duren
  • InnerWorld-sessies – sessies op locatie met een speciaal getrainde onderzoeker, die op zoek gaat naar de onbewuste associaties en intuïties. Een InnerWorld-sessie wordt meestal gehouden met groepjes van 4 tot 5 mensen en duurt ongeveer 2,5 uur
  • Inhomes – werkplekgesprekken of telefonische interviews, om specifiekere doelgroepen te kunnen bereiken
  • e-Safari’s – kwalitatieve online onderzoeken in een beveiligde community

 

M-Select houdt van goed onderzoek dat vlekkeloos verloopt. Naast de selectie van respondenten dragen wij ook zorg voor:

  • De locatie van het onderzoek, met meekijkmogelijkheid via one-way mirror of gesloten videocircuit
  • Gastheren/-vrouwen, notulisten en tolken
  • De incentive voor de respondenten

 

Wij organiseren onderzoeken in grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en ’s-Hertogenbosch, maar indien dat gewenst is ook op andere locaties. 

Facebook Twitter LinkedIn