M-Select, het inhouse respondentenselectiebureau

 “Juist ook bij de complexere projecten loopt het altijd goed en bij dit soort vraagstukken wordt meegedacht om tot een goede oplossing te komen.”
Anne-Marie Smink, Research Manager MediaCom

Goede respondenten vormen de basis van goed onderzoek. Of het nu gaat om strategieën, ideeën, reclame-uitingen of nieuw beleid: het toetsen ervan aan de wensen en behoeftes van de gebruiker of (potentiële) klant is essentieel voor een succesvol project.

Je leert de gedachte- en belevingswereld van je doelgroep kennen door in gesprek te gaan met respondenten die betrokken en kritisch zijn en graag hun mening geven. Deze respondenten voor kwalitatief onderzoek vind je bij M-Select, het inhouse respondentenselectiebureau van Motivaction.

 

Selectie voor elk type kwalitatief onderzoek

M-Select helpt je met het vinden van respondenten voor onder andere:

  • Een-op-eengesprekken – individuele interviews die vaak 25 tot 60 minuten duren. Deze interviews kunnen plaatsvinden via face-to-face onderzoek op locatie of via online videobeltools.
  • Focusgroepen – gesprekken op locatie of online met 4 tot 8 respondenten die gemiddeld 1,5 tot 2 uur duren.
  • Mini focusgroepen – gesprekken op locatie of online met maximaal 4 respondenten.
  • UX-onderzoek – respondenten testen een product of app.
  • In-homes – een-op-eengesprekken bij de deelnemers thuis.
  • Werkplekgesprekken – een-op-eengesprekken bij de deelnemers op het werk. Zo kunnen we specifiekere doelgroepen bereiken.
  • e-Safari’s – kwalitatieve online onderzoeken in een beveiligde community, waarbij de respondenten diverse opdrachten uitvoeren.
  • M-talk en Quicktalk – respondenten nemen gedurende een langere periode deel aan een van onze community’s.

  

Selectie binnen het segment dat je zoekt

M-Select zet bij de selecties het unieke Mentality-model in. Deze segmentatietool van Motivaction onderscheidt acht klantendoelgroepen. Daarnaast kenmerken selecties van M-Select zich door:

  • De persoonlijke werkwijze waarbij we elke respondent telefonisch spreken voordat we die uitnodigen. Dit zorgt voor een hoger opkomstpercentage dan bij bureaus die alleen online selecteren en biedt jou de zekerheid dat we alleen de juiste respondenten uitnodigen.
  • Selectie op basis van diverse kenmerken, waaronder levensfase, gezinssamenstelling en sociaaleconomische status.
  • De mogelijkheid om respondenten uit door jou aangeleverde (klanten)bestanden uit te nodigen voor onderzoek. Indien gewenst stellen we samen een aankondigingstekst (in combinatie met een selectievragenlijst) op die wij versturen via onze XS5-onderzoekssoftware. 
  • Ruime ervaring met het benaderen van high-end zakelijke contacten en uitvoeren van B2B-projecten.

 

Respondentenselectie op maat

Bij M-Select vind je alles voor jouw onderzoek onder één dak. Omdat wij nauw samenwerken met onderzoekers en goed contact hebben met respondenten, is de selectie voor jouw onderzoek van hoge kwaliteit. Onze medewerkers selecteren op basis van persoonlijke gesprekken die aansluiten bij het doel van jouw onderzoek, want voor iedere onderzoeksvorm is er een geschikte respondent. M-Select biedt je alle expertise, kennis, faciliteiten en mogelijkheden voor kwalitatief onderzoek. Wij hebben ervaring met selecties in verschillende maten van complexiteit en grootte; van een handvol tot duizend respondenten. 

Daarnaast zorgen wij voor:

  • De locatie van het onderzoek, met meekijkmogelijkheid via een doorkijkspiegel of gesloten videocircuit. Indien het onderzoek gehouden wordt bij Motivaction kun je gebruik maken van onze gerestylede onderzoeksstudio’s;
  • Streamingmogelijkheid als er meerdere klanten zijn die vanaf een andere locatie willen meekijken;
  • Het gebruik een online videotool waarbij M-Select vooraf testgesprekken voert met de respondenten en ervoor zorgt dat het online gesprek vlekkeloos verloopt;
  • Indien nodig plannen wij vriendelijke hosts en ervaren notulisten in. De notulist notuleert tijdens het onderzoek of werkt achteraf opnames uit;
  • De incentive voor de respondenten. M-Select maakt de incentive in de vorm van een geldbedrag over naar de respondenten. In overleg met de opdrachtgever is in sommige gevallen een ander soort incentive mogelijk.

Wil je meer weten over M-Select en hoe we jou kunnen helpen? Neem dan contact op met Amber Porsius.

 

 

Facebook Twitter LinkedIn