Toegankelijkheid

Skip to main content

Twintig procent van Nederlanders wilde slim draagbaar apparaat voor kerst

28 december 2016

Twintig procent van de Nederlanders had een slimme bril of een virtual reality bril op het verlanglijstje staan voor Kerstmis. Met name de Apple Watch, Bose Soundlink, Samsung Gear smartwatch en de Samsung Gear VR werden vaak genoemd, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper en Motivaction onder ruim 1.000 Nederlanders. 

 

Mannen vroegen vaker een smart wearable dan vrouwen. Van de vrouwen noemde 17 procent één of meer van deze producten. Bij de mannen was dat 23 procent.

 

Bij de Apple Watch gaf 5 procent van de vrouwen aan er een te willen, tegen 8 procent van de mannen. De Fossil Q blijkt onder mannen populairder te zijn dan onder vrouwen, met 2 versus 0 procent die deze smartwatch met kerstmis wilde krijgen.

 

Het aantal activaties van smartphones en tablets tijdens kerst was ook dit jaar weer hoger dan in het verleden. Bijna de helft daarvan betrof een apparaat van Apple, een op de vijf activeerde een Samsung, zo blijkt uit cijfers van Flurry.

 

Bron: Emerce, 28.12.2016


Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen

Hoe gaan Nederlanders om met de energietransitie?

Gerard van der Werf
09 september 2019

Van researcher commerciële dienstverlening naar duurzaamheidsexpert

Lieke van Duist
26 augustus 2019

Stakingen kunnen op grote steun van Nederlanders rekenen, ook een tweede keer in korte tijd

Irene Zondervan
03 juni 2019

Wil je weten wat het MKB bezighoudt? MKB Trendwatch biedt antwoorden

Rob Doornbos
11 mei 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency