Toegankelijkheid

Twintig procent van Nederlanders wilde slim draagbaar apparaat voor kerst

28 december 2016

Twintig procent van de Nederlanders had een slimme bril of een virtual reality bril op het verlanglijstje staan voor Kerstmis. Met name de Apple Watch, Bose Soundlink, Samsung Gear smartwatch en de Samsung Gear VR werden vaak genoemd, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper en Motivaction onder ruim 1.000 Nederlanders. 

 

Mannen vroegen vaker een smart wearable dan vrouwen. Van de vrouwen noemde 17 procent één of meer van deze producten. Bij de mannen was dat 23 procent.

 

Bij de Apple Watch gaf 5 procent van de vrouwen aan er een te willen, tegen 8 procent van de mannen. De Fossil Q blijkt onder mannen populairder te zijn dan onder vrouwen, met 2 versus 0 procent die deze smartwatch met kerstmis wilde krijgen.

 

Het aantal activaties van smartphones en tablets tijdens kerst was ook dit jaar weer hoger dan in het verleden. Bijna de helft daarvan betrof een apparaat van Apple, een op de vijf activeerde een Samsung, zo blijkt uit cijfers van Flurry.

 

Bron: Emerce, 28.12.2016


Vragen?

Gerelateerde artikelen
Kennis bijbelverhalen jongeren loopt terug

Kennis Bijbelverhalen onder jongeren holt achteruit

Natascha Schippers
19 november 2018
Millennial museumbezoekers

Hoe kunnen musea millennials triggeren?

Daan Damen
18 juli 2018
Medewerkerstevredenheidsonderzoek als start voor actie

Van een moetje naar een do’tje: medewerkerstevredenheidsonderzoek als start voor actie

Ester Koot
27 maart 2019

Slechter imago e-sigaret na doden door ‘vapen’ in de VS

Ruurd Hielkema
15 mei 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved