Toegankelijkheid

Skip to main content

Twintig procent van Nederlanders wilde slim draagbaar apparaat voor kerst

28 december 2016

Twintig procent van de Nederlanders had een slimme bril of een virtual reality bril op het verlanglijstje staan voor Kerstmis. Met name de Apple Watch, Bose Soundlink, Samsung Gear smartwatch en de Samsung Gear VR werden vaak genoemd, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper en Motivaction onder ruim 1.000 Nederlanders. 

 

Mannen vroegen vaker een smart wearable dan vrouwen. Van de vrouwen noemde 17 procent één of meer van deze producten. Bij de mannen was dat 23 procent.

 

Bij de Apple Watch gaf 5 procent van de vrouwen aan er een te willen, tegen 8 procent van de mannen. De Fossil Q blijkt onder mannen populairder te zijn dan onder vrouwen, met 2 versus 0 procent die deze smartwatch met kerstmis wilde krijgen.

 

Het aantal activaties van smartphones en tablets tijdens kerst was ook dit jaar weer hoger dan in het verleden. Bijna de helft daarvan betrof een apparaat van Apple, een op de vijf activeerde een Samsung, zo blijkt uit cijfers van Flurry.

 

Bron: Emerce, 28.12.2016


Vragen?
Kevin Hengst

Email 
Functie Senior Strategy Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen

Nederlanders vinden biodiversiteit belangrijk en het begrip wint steeds meer aan bekendheid

Jeroen Senster
31 mei 2021

Nederlanders zijn geen pretentieuze wijndrinkers

23 juli 2018

Bijna 40% van de ouders staat toe dat minderjarig kind alcohol drinkt

Pieter Paul Verheggen
11 januari 2022

Partnerpensioen verdient meer aandacht

Irene Zondervan
04 februari 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency