Toegankelijkheid

Twintig procent van Nederlanders wilde slim draagbaar apparaat voor kerst

28 december 2016

Twintig procent van de Nederlanders had een slimme bril of een virtual reality bril op het verlanglijstje staan voor Kerstmis. Met name de Apple Watch, Bose Soundlink, Samsung Gear smartwatch en de Samsung Gear VR werden vaak genoemd, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper en Motivaction onder ruim 1.000 Nederlanders. 

 

Mannen vroegen vaker een smart wearable dan vrouwen. Van de vrouwen noemde 17 procent één of meer van deze producten. Bij de mannen was dat 23 procent.

 

Bij de Apple Watch gaf 5 procent van de vrouwen aan er een te willen, tegen 8 procent van de mannen. De Fossil Q blijkt onder mannen populairder te zijn dan onder vrouwen, met 2 versus 0 procent die deze smartwatch met kerstmis wilde krijgen.

 

Het aantal activaties van smartphones en tablets tijdens kerst was ook dit jaar weer hoger dan in het verleden. Bijna de helft daarvan betrof een apparaat van Apple, een op de vijf activeerde een Samsung, zo blijkt uit cijfers van Flurry.

 

Bron: Emerce, 28.12.2016


Vragen?
Kevin Hengst

Email k.hengstz@motivaction.nl
Functie Senior Research Consultant
Telefoon +31 (0)20 589 82 25


Gerelateerde artikelen

Terugblik: hoe heeft de uitslag van het referendum over de Wiv zo kunnen verrassen?

Bram van der Lelij
22 juni 2018

Gebruik voedingssupplementen na corona stabiel, méér geloof in de werking ervan

Ruurd Hielkema
21 maart 2023
choosing between an apple and a donut

Motivaction onderzoekt wat mensen écht denken

Seth Schaafsma
23 februari 2022

Olympische Spelen: interesse en betrokkenheid komen langzaam op gang

Natascha Schippers
22 juli 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved