Toegankelijkheid

Skip to main content

Almere wil weten wat 55-plussers echt belangrijk vinden

04 juli 2018

In het kader van het programma Goud in Almere laat de gemeente Almere in de maanden juni en juli de Monitor Seniorvriendelijke Gemeenten uitvoeren. De monitor moet duidelijk maken wat ouderen in hun woon- en leefomgeving echt belangrijk vinden. Alle inwoners van Almere van 55 jaar en ouder kunnen aan dit onderzoek deelnemen.


 
De monitor is een instrument dat is ontwikkeld door Active Ageing Nederland en het onderzoeksbureau Motivaction. Deelnemende 55-plussers krijgen te maken met vragen die betrekking hebben op het (senioren)beleid van de gemeente. De vragen gaan over (beleids)thema’s als huisvesting, mobiliteit, voorzieningen, gezondheid, beweging, sociale participatie en de wijze waarop de gemeente met ouderen communiceert. De resultaten van de monitor worden vastgelegd in een rapportage, inclusief conclusies en aanbevelingen.

 

In 2020 zijn maar liefst 7,2 miljoen Nederlanders 50 jaar of ouder. Volgens de rijksoverheid is sprake van een demografische transitie die grote invloed heeft op (de inrichting van) de samenleving. De sterke toename van het aantal senioren heeft ook invloed op de beleidsvelden van de gemeente Almere. De resultaten van de monitor kunnen het stadsbestuur helpen bij het maken van de juiste (beleids)keuzes in de toekomst.
 


Inwoners van Almere van 55 jaar en ouder kunnen op eigen initiatief aan de monitor deelnemen via de website van de gemeente: almere.nl/onderzoek. Aanvullend worden straatinterviews met ouderen gehouden. Het is de bedoeling dat de rapportage van de monitor in de maand juli wordt afgerond.

 

Bron: Almere.nl, 03.07.2018

Gerelateerde artikelen

Pieter Paul Verheggen bij New Business Radio

Pieter Paul Verheggen
21 februari 2019

44% van Nederlanders vindt viering Coming-Outdag belangrijk

Lex van Meurs
09 oktober 2020

Generatie Z: maken ze zich zorgen om de wereld, of toch meer om zichzelf?

Rachel Meijers
17 februari 2020

Van trailer tot aftiteling: de customer journey van de bioscoopbezoeker

Maartje Rooker
24 december 2018
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency