Toegankelijkheid

Motivaction en 2Basics gaan samen wereld van eSports in kaart brengen

11 januari 2018

Bij het onderzoek is ook Fnatic betrokken, 's werelds grootste eSports team.

Met het onderzoek stellen Motivaction en 2Basics zich tot doel om de wereldwijde community van eSports fans te segmenteren in heldere profielen.

In het eSports domein zijn ruim 400 miljoen mensen actief, voor het overgrote merendeel in de leeftijdsgroepen millennials en generatie Z. Voor marketeers is dit een interessante, maar ook lastig te doorgronden doelgroep. Behalve dat veel marketeers onbekend zijn met gaming, is het door de veelheid aan type games en bijbehorende type gamers lastig om te bepalen welke game cq achterban relevant voor het merk is.

Motivaction en 2Basics zien hierin aanleiding om hun respectievelijke expertises te combineren.  De fanbase van Fnatic (5M) wordt hierbij ingezet om diepe insights te achterhalen. Fnatic is één van de grootste en meest succesvolle professional gaming teams in de wereld. Met wereldwijd miljoenen fans en teams in acht verschillende games wordt Fnatic gezien als het eSports equivalent van Real Madrid. 

In het eerste eSports Segmentatie Model wordt gekeken naar onder andere waarden, motivaties en lifestyles van de verschillende archetypen gamers en naar de brandfit van verschillende segmenten gamers met merken die in het onderzoek meelopen. Daarnaast wordt het eSports media landschap in kaart gebracht. De uitkomsten leveren input voor marketingadvies op strategisch en tactisch niveau. 

Bron: Adformatie, 10.01.2018

 

Lees meer


Vragen?

Gerelateerde artikelen
Week van het Geld - financiële zelfredzaamheid

Zijn Nederlanders een held met hun geld?

Rob Doornbos
25 maart 2019
Richt jouw HR strategie op een kleine doelgroep

Een krappe arbeidsmarkt? Richt jouw HR-strategie op een kleinere doelgroep

Ester Koot
30 oktober 2019
Insights and strategy

Betrouwbare data blijft de basis, heldere inzichten zijn het doel

Pieter Paul Verheggen
27 januari 2020
Glocalities launch event

Glocalities in volle vlucht na spectaculair lanceringsevent

Pieter Paul Verheggen
13 maart 2019
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved