Toegankelijkheid

Skip to main content

NPO FunX onder jongeren groeit voor vierde jaar op rij

12 oktober 2018

Het weekbereik van NPO FunX onder jongeren van 15-34 jaar uit de vier grote steden is voor het vierde jaar op rij gegroeid, zo blijkt uit onderzoek waarover de NPO bericht in een persbericht. In 2014 bereikte FunX nog wekelijks 14% van de stadsjongeren, dat is in 2018 gegroeid naar 22%; een groei van 57% in een periode van vier jaar.

 

Stadszender

FunX is en blijft de best beluisterde zender door stadsjongeren met een migratie-achtergrond (een groei van 24% in 2015 naar 29% in 2018). De gerealiseerde groei van de zender komt echter voor een belangrijk deel voor rekening van autochtone stadsjongeren (een groei van 9% in 2015 naar 19% in 2018). Door de groei onder autochtone stadsjongeren en het marktleiderschap onder jongeren met een migratie-achtergrond is het bereik van FunX diverser dan ooit.

 

Groei

Niels Hoogland, zendermanager NPO FunX: “Opvallend aan het onderzoek is dat de groei de laatste jaren in alle leeftijdscategorieën heeft plaatsgevonden, ook onder 15-24-jarigen. Deze groep luistert dus nog steeds radio en zelfs meer naar FunX dan ooit.”

 

Motivaction

Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction. Ondervraagd is een representatieve steekproef van 2404 jongeren van 15-34 jaar uit de 4 grote steden (Amsterdam, Rotterdam, Dan Haag, Utrecht). Per stad zijn minimaal 550 interviews afgenomen.

Om representativiteit te waarborgen voor alle grote stadsjongeren zijn de onderzoeksresultaten gecontroleerd en gewogen op de variabelen: geslacht, leeftijd, opleiding, stad en etnische afkomst. De ondervraging vond deels face-to-face (1523 interviews) en deels online (881 interviews) plaats. De onderzoeksopzet en -uitvoering voor de bereiksmeting zijn goedgekeurd door Stichting NLO.

 

Bron: Mediamagazine, 11.10.2018

Gerelateerde artikelen

Vijf redenen waarom kwalitatief onderzoek een must is

Henriët Hensen
28 augustus 2023

Vijf Tinten Groener

Passende duurzaamheidscommunicatie naar jouw publiek.
Gerard van der Werf
17 oktober 2018

Is ‘waardeer het, repareer het’ een geslaagde campagne?

Bram van der Lelij
27 november 2019

Van coronacrisis naar beweegcrisis. De effecten van corona op sporten

Karin Lammers
25 juli 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency