Toegankelijkheid

Skip to main content

Online én offline werven: zo bereiken we ook de moeilijk vindbare respondent

17 september 2025

In het digitale tijdperk waarin we leven lijkt online werving een logische eerste keuze. Hier maken wij als M-select ook graag gebruik van. Via gerichte campagnes op Instagram, Facebook en TikTok  kunnen we snel de juiste mensen te bereiken. Bij M-select maken we dan ook gebruik van deze mogelijkheden om respondenten te vinden voor deelname aan onderzoek of om nieuwe mensen aan te laten sluiten bij onze community. 

Maar uitsluitend inzetten op onlinecampagnes is niet genoeg om goede respondenten te vinden. Niet iedereen in Nederland is immers even digitaal vaardig of actief op sociale media. Sommige mensen hebben een beperkte toegang tot een computer, smartphone of internet.  Anderen kiezen er bewust voor offline te blijven.  Weer anderen vinden het lastig om online formulieren of vragenlijsten in te vullen of hebben hulp nodig bij digitale communicatie.  Als we deze doelgroepen uitsluiten, missen we waardevolle perspectieven in marktonderzoek. Daarom werven we bij M-select bewust zowel online als offline. 

Maatwerk

Naast digitale campagnes zetten we offline wervingsmethoden in via buurthuizen, bibliotheken en bijvoorbeeld de Voedselbank. Ook heeft M-select waardevolle samenwerkingen met belangenorganisaties die zich inzetten voor moeilijk te bereiken doelgroepen. Door aan te haken bij bestaande gemeenschappen, leggen we op een natuurlijke manier contact met mensen die minder vertegenwoordigd zijn in onderzoek. 

Daarnaast speelt mond-tot-mondreclame een belangrijke rol. Dankzij de leden van onze M-select community mogen wij regelmatig vrienden, kennissen en/of familieleden verwelkomen als nieuwe respondent. Dankzij onze persoonlijke benadering en door een goede band op te bouwen met onze respondenten kunnen we ook altijd bij hen aankloppen wanneer we nog net dat ene ingewikkelde profiel zoeken. Dit leidt tot waardevolle matches, vooral als het gaat om moeilijk vindbare profielen zoals minder digitaal vaardigen, mensen die moeite hebben met lezen en schrijven of ondernemers.   

Persoonlijke aanpak 

Op welke manier we ook werven: onze aanpak is altijd persoonlijk. Door een duurzame relatie op te bouwen met onze respondenten kunnen we snel schakelen wanneer we op zoek zijn naar een specifiek profiel. Respondentenselectie is en blijft mensenwerk en dat zie je terug in onze manier van werken.

Ben je benieuwd hoe je jouw doelgroep kunt bereiken, ook als het om een complexe of ondervertegenwoordigde groep gaat?  Neem eens vrijblijvend contact op met een doelgroepexpert of consultant van M-select. 

Niet iedereen in Nederland heeft toegang tot een computer of laptop. Sommige mensen zijn minder digitaal vaardig of hebben moeite met het online regelen van zaken. M-select sluit niemand buiten en daarom werven wij via zowel online als offline voor onze database. 

Omdat wij op verschillende manieren werven hebben we toegang tot diverse groepen mensen in Nederland. Wij werven online via verschillende campagnes op Instagram, Facebook en TikTok maar werven ook offline in en via buurthuizen, bibliotheken en via bijvoorbeeld de Voedselbank. 

Onze campagnes zie je terug langs de snelweg, op verschillende platformen zoals de Waterkant en maken we uiteraard graag gebruik van mond-tot-mond reclame. Respondenten kunnen namelijk via onze mail-a-friend optie andere respondenten aandragen die volgens hen goed in de doelgroep vallen. Op deze manier komen we ook in contact met minder digitaal vaardigen, mensen die minder goed kunnen lezen en schrijven of ondernemers en zzp’ers. 

Wil jij eens vrijblijvend sparren met een doelgroepexpert van M-select? Neem contact op met een van onze consultants.

 

Deel dit artikel

Vragen?
Lisette Bruins

Email
Functie Research & Sample Consultant
Telefoon +31 (0) 20 589 82 56


Gerelateerde artikelen

Maak de employee experience tastbaar: van onderbuikgevoel naar strategisch plan

Ester Koot
03 juni 2019

Online gesjoemel: reviews eenvoudig te koop

Cecilia Keuchenius
05 maart 2019

Belang duurzaamheid op woningmarkt groeit

Gerard van der Werf
14 juli 2021

Zó zouden Nederlanders het geld verdelen als minister van Financiën

Paloma Bunck
03 september 2024
Neem contact met ons op
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.


Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency