Toegankelijkheid

Samenwerking Motivaction en Distrifood biedt grip op ‘de Shopper’

18 november 2021

18.11.2021 - De sinds afgelopen zomer beklonken samenwerking tussen Motivaction en Distrifood biedt FMCG-ers en supermarkten extra inzicht voor optimale bediening van de Shopper. Het Distrifood Dynamics dashboard biedt inzicht op individueel supermarktniveau in de op waarden-gebaseerde Shopper profielen. Motivaction en Distrifood helpen de industrie op deze manier niet alleen in het optimaal afstemmen van het assortiment, maar ook met concrete input voor activaties en/of andere marketing-gerelateerde activiteiten.  

 
Verschillende typen mensen in de supermarkt  

Er waren verschillende typen Nederlanders in supermarkten rond: de één is spaarzaam, de ander let graag op kwaliteit, weer een ander koopt graag enkel biologische producten. Aan de basis voor deze verschillen in gedrag, liggen diepere drijfveren ten grondslag. Dit is juist wat de Mentality Shopperprofielen uniek maakt. Elk van de acht profielen is in detail uitgewerkt. En Motivaction beschikt over verdere profielinformatie in detail.    

  
Elke wijk heeft een uniek profiel  

Het kennen van de verschillende typen ‘shoppers’ is goed. Het Distrifood Dynamics dashboard vertaalt deze kennis naar de bedieningsgebieden van alle supermarkten in Nederland. Hierdoor weet je exact welk Shopper typen oververtegenwoordigd en welke óndervertegenwoordigd zijn. Deze extra dimensie is technisch mogelijk gemaakt dankzij de tussenkomst van databedrijf Whooz. 
Voor verdere vragen verzoeken wij je contact op te nemen met Clasine van der Wal (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Danny van Haren (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).   
  

Over Motivaction   

Motivaction biedt als onafhankelijk insights- en adviesbureau organisaties handelingsperspectief voor uiteenlopende vraagstukken op het gebied van marketing, communicatie en beleid.  Dit doet Motivaction empirisch, met kritische blik en innovatieve onderzoeksmethoden. Haar onderzoekers en adviseurs combineren academische diepgang met kennis van de context van de klant en de maatschappelijke dynamiek in breder perspectief. Motivaction helpt haar opdrachtgevers hiermee verder in het concretiseren van plannen en beleid. 

 
Over Distrifood   

Distrifood is het informatie-platform voor professionals in Food. Het biedt 24/7 nieuws, achtergronden, analyses en opinie. Distrifood Dynamics is een online database 
met informatie over supermarkten in Nederland en België.Naast een actueel winkelbestand geeft het inzicht in consumentenprofielen en -bestedingen, verzorgingsgebieden, trends en bouw- en verbouwplannen van supermarkten. 
 
Distrifood en Distrifood Dynamics zijn beiden onderdeel van VMN media, het business to business mediabedrijf dat meer dan 1,5 miljoen professionals in 16 branches voorziet van gespecialiseerde content.


Vragen?
Clasine van der Wal

Email c.vanvanderwal@motivaction.nl
Functie Senior Research Manager
Telefoon +31 (0)20 589 83 83


Gerelateerde artikelen
Ramadan tafel vol met eten suikerfeest

Eid al-Fitr (Suikerfeest) nog geen reden voor een vrije dag

Ahmed Ait Moha
05 mei 2022
Partner pensioen

Partnerpensioen verdient meer aandacht

Irene Zondervan
04 februari 2019
Week van het Geld - financiële zelfredzaamheid

Zijn Nederlanders een held met hun geld?

Rob Doornbos
25 maart 2019
Groeiend vertrouwen in organisatie door thuiswerkers

Corona Impact Monitor: Groeiend vertrouwen van werknemers in voortbestaan organisatie, maar daling in baanzekerheid

Ester Koot
02 april 2020
Neem contact met ons op



Copyright ©2023 Motivaction International. All Rights Reserved